دسترسی سریع

استانی بیشتر

انجام ۱۱۱ فقره بازرسی از واحدهای صنفی عرضه کننده مصنوعات طلا در سال ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان سمنان:
روح الله خدام عباسی، رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاسهای اداره کل استاندارد استان سمنان عنوان کرد: 
در سال گذشته تعداد 111 بازرسی از واحدهای صنفی عرضه کننده مصنوعات طلا در سطح استان توسط کارشناسان اداره کل و اداره استاندارد شهرستانهای گرمسار و شاهرود انجام شد و در جریان این بازرسی ها، از تعدادی از مصنوعات طلای عرضه شده در طلافروشی ها نمونه برداری نیز صورت گرفت که موارد مطابق با استاندارد بوده اند.
خدام عباسی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد، تنها مرجع انگ گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها در کشور است، گفت: کد شناسایی مصنوعات و زیورآلات طلا اجباری بوده و تولید و فروش آنها بدون داشتن عیار مصنوع و کد سازنده ممنوع است. در همین راستا این اداره کل، بازار تولید و عرضه مصنوعات طلای استان را تحت نظارت و کنترل مستمر خود قرار داده است.
وی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها بر مواردی مانند عدم عرضه مصنوعات طلا با عیاری غیر از عیار رسمی کشور، مصنوعات فاقد کد شناسایی و پلاکهای گرد پارسیان و غیره نظارت می‌شود.
خدام عباسی افزود واحدها و کارگاه‌ های استان که مایلند در زمینه تولید مصنوعات طلا نیز فعالیت کنند باید از این اداره کل، کد شناسایی دریافت نمایند. وی با اعلام رضایت از وضعیت عرضه مصنوعات طلای دارای کد شناسایی نسبت به سال‌های گذشته تصریح کرد: اکثر مصنوعات طلای تولید شده در کارگاه های تحت پوشش این اداره کل مطابق استاندارد هستند.

وی در پایان اعلام کرد: در حال حاضر دو واحد تولیدی طلا در استان دارای کد شناسایی معتبر هستند و دو واحد دیگر نیز در حال اخذ مجوز لازم جهت دریافت تاییدیه کد شناسایی می باشند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ