دسترسی سریع

ملی بیشتر

اجماع نظر دستگاههای ذیربط برای بازبینی استاندارد برنج ، گندم و ذرت

رییس سازمان ملی استاندارد ایران: تعامل بین دستگاهی راه برون رفت از مشکلات و چالش های موجود اقتصادی در کشور است که امروزه با وجود تحریم ها و تبعات ویروس کرونا بیش از پیش مورد توجه دستگاهها قرار گرفته است.
رییس و معاونان سازمان ملی استاندارد ایران به منظور بررسی و رسیدگی به موضوع سختگیرانه بودن شرایط استاندارد با محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو، محمد حسین عزیزی، مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، علی ماکنعلی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور،علیرضا محقق، رئیس گروه بهداشت کارخانجات خوراک دام و صنایع وابسته،علی رفیعی پور، مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهادکشاورزی و محمد حسن عصاره، مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش روابط عمومی استاندارد این نشست با هدف بررسی و بازبینی استانداردهای تدوین شده برای کمک به تولیدکنندگان داخلی و تجار در سال جهش تولید و به منظور بررسی موضوع سختگیری استاندارد 3 کالای اساسی برنج، گندم و ذرت برگزار شد.
نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست تعامل بین دستگاه ها را ضروری دانست و گفت: استانداردها برای شرایط عادی نوشته شده و سختگیرانه نیست اما با این وجود لازم است تدابیری برای شرایط بحرانی و حساس به منظور تامین سریع کالاهای اساسی و پرمصرف جامعه اتخاذ شود.
 رئیس سازمان ملی استاندارد ایران سپس بر ایمنی و سلامت جامعه نیز تاکید کرد و افزود: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط، تصمیماتی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان با محوریت ایمنی و سلامت افراد جامعه همراه با افزایش سطح کیفی درنظر گرفته شده است.
گفتنی است در این نشست، مرز بیشینه رواداری مایکوتوکسین و بیشینه مانده آفت کش ها در ذرت،  بیشینه رواداری فلزات سنگین، بیشینه مانده آفت کش ها و درجه بندی در برنج، اندازه الک گندم و بیشینه رواداری فلزات سنگین در گندم مورد توافق اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ