دسترسی سریع

گزارش تصویریگزارش تصویری آرشیو

برگزاری کارگاه آموزشی بین المللی در حوزه ارزیابی صرفه جویی انرژی

در چهارمین روز نشست بین المللی،  کارگاه آموزشی با عنوان "ارزیابی میزان صرفه جویی انرژی"    به منظور  انتقال تجربیات کشورهای عضو کمیته با حضور بیش از  60 نفر از متخصصان ایرانی و خارجی  در تهران برگزار شد  .

سودابه یحیی زاده،  مدیرکل دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی با ابزار خرسندی از برگزاری نشست بین المللی در ایران با اشاره به دستاوردهای این دفتر در زمینه مشارکت در تدوین استاندارد های بین المللی ،نسبت به تعامل هرچه بیشتر  نمایندگان ایران در کمیته های فنی با سایر اعضا تاکید کرد و آنرا ضرورت های اجتناب ناپذیر در ارتقای مشارکت فنی کشورها در تدوین استانداردهای بین المللی دانست .

وی با بیان اینکه ، طی چند روز گذشته با حضور فعال و مشارکت موثر متخصصان در حوزه انرژی ، مطالب متعددی در گروه های کاری بررسی شد، افزود : در کارگاه امروز نیز اطلاعات  و تجربیات ارزنده ای از سوی سخنرانان ارایه شد و امید دارم که این ارتباطات و نشست های ثمر بخش استمرار داشته باشد.

مدیرکل دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی اظهار داشت : این دفتر به عنوان دستگاه مسئول در زمینه مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی، در راستای تعامل مناسب با سازمانهای ملی استاندارد سازی و کارشناسان فعال سایر کشورها در این حوزه و نیز با هدف استفاده و بهره جستن از  همه روش های رسمی و اثر بخش، علاقه مند به حضور گسترده در فعالیت های فنی و استاندارد سازی بین المللی می باشد . همانطور که معاون تدوین و ترویج استاندارد در روز افتتاحیه، نیز اشاره کردند، تاکنون 216 کمیته فنی متناظر زیر نظر این دفتر و به عنوان بازوی مشورتی سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی تاسیس و مشغول به فعالیت شده اند که تا پایان سال 2015 تعداد آنها به 230 کمیته فنی خواهد رسید.

یحیی زاده گفت : در دو سال اخیر توانسته ایم رای دهی به همه مدارک را بر اساس منافع ملی مدیریت کنیم و براساس گزارش سالانه سازمان بین المللی استاندارد،  پاسخ دهی صد در صدی به همه مدارک و پیش نویس های استاندارد های بین المللی داشته ایم .

وی با بیان اینکه برای رسیدن به جایگاهی که شایسته نام ایران عزیز است با تمام وجود تلاش می کنیم خطاب به میهمانان خارجی شرکت کننده در این اجلاس گفت :  با آرزوی جهانی پر از صلح و آرامش و دوستی از حضور همه مهمانان داخلی و خارجی تشکر می کنم و آرزومندم که این همکاری بیش از پیش تدوام یابد .

 

برگزاری کارگاه آموزشی بین المللی در حوزه ارزیابی صرفه جویی انرژی
1394/6/11 چهارشنبه
 
امتیاز دهی