دسترسی سریع

گزارش تصویریگزارش تصویری آرشیو

فعالیت های سازمان ملی استاندارد ایران در جامعه اطمینان می آفریند

معاون سیاسی – اجتماعی شورای عالی امنیت ملی ، در جریان بازدید از پژوهشگاه استاندارد با رییس ، معاونان و جمعی از مدیران سازمان ملی استاندارد ایران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل ، در این نشست که امروز ، یکشنبه 15 شهریور در سازمان ملی استاندارد ایران در کرج برگزار شد ، رضا سیف الهی ، معاون سیاسی – اجتماعی شورای  عالی امنیت ملی با اشاره به آیات و روایات متعدد در زمینه میزان و مقیاس به اهمیت استاندارد پرداخت و گفت : فعالیت سازمان ملی استاندارد ایران ، ضامن سلامت و امنیت در جامعه است.

وی سازمان ملی استاندارد ایران را تنها مرجع کیفیت و استاندارد در جامعه دانست و اظهار داشت : جهت گیری های نظام ، توسط مقام معظم رهبری در ابلاغیه سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و بحث اقتصاد مقاومتی ،همچنین اهتمام دولت تدبیر و امید در کنار تلاش های دستگاه حاکمیتی استاندارد می تواند در توسعه و ارتقای سطح کیفی تولید و خدمات در کشور موثر واقع شود.

معاون سیاسی – اجتماعی شورای عالی امنیت ملی ، با بیان اینکه نباید اغماضی در زمینه کیفیت در جامعه صورت گیرد اظهار داشت : با تلاش علمی در این مجموعه و کنترل و نظارت دقیق ،آرامش و امنیت در جامعه بیش از پیش برقرار می شود.

نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، در این نشست ، با اشاره به تاسیس و روند شکل گیری سازمان ملی استاندارد ایران طی 90 سال از تشکیل از مجموعه گفت : این سازمان با 4 معاونت ، 2 مرکز و پژوهشگاه درجهت کیفیت و استاندارد تولید و خدمات نقش حاکمیتی خود را دنبال می کند.

علی اباذری ، معاون تدوین و ترویج استاندارد نیز در این نشست ، با بیان اینکه تاکنون 27 هزار استاندارد ملی تدوین شده است، گفت : تمرکز تدوین استاندارد در زمینه غذایی ، خودرو ، ساختمانی ، نانو تکنولوژی ، زیست محیطی ، خدمات ،توریسم و گردشگری است .

اباذری از تدوین 3 هزار و 505 استاندارد ملی در سال گذشته خبر داد و افزود : سازمان ملی استاندارد ایران هم اکنون در 11 کمیسیون و سازمان بین المللی عضویت دارد و رتبه خود را از 31 به 27 در مجامع بین المللی ارتقا داده است .

وی درج واژگان فارسی را در استاندارد های بین المللی از دیگر دستاوردهای بین المللی دانست و اظهار داشت : طی سال گذشته ، راهبری  25 استاندارد بین المللی را عهده دار بوده ایم .

 

 

 

 

فعالیت های سازمان ملی استاندارد ایران در جامعه اطمینان می آفریند
1394/6/15 یکشنبه
 
امتیاز دهی