یکشنبه 16 اردیبهشت 1403   12:42:11
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار آرشيويبيشتر




1395/6/15 دوشنبه نمایندگان استاندارد عراق با رییس سازمان ملی استاندارد ایران دیدار کردند
نمایندگان استاندارد عراق با هدف تسری اجرای مفاد تفاهم نامه فی مابین سازمان ملی استاندارد ایران و استاندارد عراق و رفع اشکالات قوانین و مقررات در مبادلات تجاری بین دو کشور به ایران سفر و با رییس سازمان ملی استاندارد ایران دیدار و گفت و گو کردند.
نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست ، که صبح امروز در این سازمان برگزار شد با اشاره به اهمیت کیفیت در صادرات گفت : رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران درسیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ، صادرات محصولات با کیفیت به ویژه برای کشورهای همسایه از جمله عراق را مورد تاکید قرار داده اند. 
پیروزبخت ، با بیان اینکه به موضوع صادرات و واردات ، جدی تر از قبل می پردازیم ، اظهار داشت : کالای ایرانی با کیفیت مناسب به کشورهای مختلف از جمله عراق صادر می شود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به سئوال نمایندگان استاندارد عراق در زمینه کیفیت خودروهای ایرانی اظهار داشت : استانداردهای خودرو بازنگری و ارتقا یافته است و در دوران پساتحریم شرکت های خودروسازی با خودروسازان اروپایی وارد مذاکره شده اند.
پیروزبخت ، با اشاره به کنترل مواد غذایی ، اذعان داشت : معتقدیم که مواد غذایی از مزرعه تا دهان باید کنترل شود که این فرآیند با همکاری وزات بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی درحال انجام است.
وی رهبریت کدکس غذایی کشورهای خاور نزدیک ، هیات رییسه و ریاست کمیته ارزیابی انطباق در موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی و عضویت در نظام تایید صلاحیت بین المللی را بخشی از دستاوردهای بین المللی سازمان ملی استاندارد ایران در دو سال اخیر برشمرد.
پیروزبخت ، با بیان اینکه باید توافق بین دو کشور در زمینه استاندارد با سرعت بیشتری پیش رود افزود : هر گونه اطلاعات لازم را به منظور تسریع و گسترش روابط تجاری بین دو کشور انجام خواهیم داد.
معاون استاندارد عراق در ادامه این نشست اذعان داشت : جمهوری اسلامی ایران در مدت کوتاهی پیشرفتهای  بسیار خوبی در زمینه های مختلف از جمله تولید محصول داشته است .
وی با بیان اینکه عراق نیازمند همکاری کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران است ، خواستار همکاری در بخش های مختلف صنعتی ، کشاورزی و ... شد.
معاون استاندارد عراق بر تجمیع مقررات و توافق های هر دو کشور تاکید کرد و گفت : لازم است طبق قوانین  و ضوابط مشترک مبادلات تجاری صورت گیرد.
گفتنی است : در ادامه، به منظور اجرایی شدن تفاهم نامه بین سازمان ملی استاندارد ایران و استاندارد عراق نشست تخصصی برگزار شد.
 

 
نسخه قابل چاپ