یکشنبه 16 اردیبهشت 1403   20:59:42
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار آرشيويبيشتر
1395/7/6 سه‌شنبه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران : تولیدات استاندارد و صادرات محور مورد نظر دولت است
رئیس سازمان ملی استاندارد  ایران گفت: هدف دولت کمک به تولید کنندگان توانمند است و تولیدات استاندارد و صادرات محور مورد نظر دولت است.
نیره پیروز بخت ، ظهر سه شنبه در بازدید از شرکت نخ تایر زنجان، افزود: خوشبختانه همدلی و همراهی خوبی بین مدیران سازمان ملی استاندارد ایران وجود دارد و از استانهای دیگر هم در این بازدید حضور دارند.
وی اظهار کرد:  در سال ۸۶ شرکت نخ تایر به گروه شستا واگذار شده و سختی های زیادی را پشت سر گذاشته است و ورود مواد اولیه  از خارج مهمترین مشکل و بسیار سخت است.
پیروز بخت تاکید کرد: کاهش تعرفه ها که مشکل این شرکت می باشد ناشی از سیاست های دولت نیست و به دلایل مختلف تعرفه ها کاهش یافته است.
وی افزود: صادرات گسترده نخ تایر  بسیار خوب است و  در این زمینه توافق‌نامه‌ای با سازمان استاندارد هند منعقد شده که  موجب صادرات بیشتر شرکت نخ تایر با توجه به محصولات تولیدی آن  شده  است.
پیروز بخت با بیان اینکه هدف دولت کمک به تولید کنندگان توانمند است و تولیدات استاندارد و صادرات محور مورد نظر دولت است، افزود: بحث تولید صادرات محور از تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سختی‌هایی در زمینه تولید وجود دارد که  طی سال‌های گذشته آغاز شده و الان نیز  وجود دارد و در مجموع مشکل تامین مواد اولیه برای تولید محصولات از داخل و خارج از کشور، منجر به کاهش تعرفه مواد اولیه شده است.
پیروز بخت تصریح کرد:  در صورت تامین مواد اولیه ، مشکل کاهش تعرفه  حل می شود و یکی از علل کاهش تعرفه مواد اولیه رقابت‌ پذیری بیشتر و حمایت از تولید داخل است.
وی افزود: مشکل کاهش تعرفه فقط مربوط به شرکت نخ تایر زنجان نبوده و برخی از واحدها نیز با این مشکل درگیر هستند و دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر حل مشکلات این واحدها است.

 
نسخه قابل چاپ