یکشنبه 16 اردیبهشت 1403   21:26:16
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار آرشيويبيشتر
1395/7/17 شنبه آیت الله عالمی : رعایت ضمانت شرعی و اخلاقی در تولید غذای استاندارد حلال در دستور کار مسئولان قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه باید ضمانت شرعی و اخلاقی درزمینه تولید غذای حلال استاندارد داشته باشیم، گفت: داشتن نگاه اقتصادی خوب است اما رساندن غذای حلال واقعی به دست مردم دادن و بهره‌مند کردن مردم از غذای حلال بسیار مهم‌تر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان قم ، آیت‌الله حسن عالمی در نخستین نشست کمیته علائم صدور پروانه کاربرد نشان حلال که در اداره کل استاندارد قم برگزار شد، بابیان اینکه امروز موضوع استاندارد غذای حلال با برگزاری جلسات متعدد و با تلاش‌های چندین ساله بین‌المللی تحقق یافت، اظهار داشت: تحقق این موضوع می‌تواند برای کشور ما منشأ خیروبرکت و جایگاه معنوی بشود البته کشور ما از جایگاه معنوی برخوردار است اما ابعادی از آن برای سایر کشورهای جهان پنهان مانده است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه موضوع استاندارد غذای حلال می‌تواند بخشی از جایگاه معنوی کشور را در جهان نمایان کند، افزود: زمانی که بحث استاندارد حلال چه در داخل و چه در خارج کشور مطرح می‌شود باید بدانیم آنچه گفته می‌شود و آنچه در واقعیت وجود دارد متفاوت است.

آیت‌الله عالمی بیان کرد: وقتی پروانه کاربرد نشان حلال صادر می‌شود باید به‌گونه‌ای باشد که کارخانه‌های تولیدی و آنچه نشان حلال بر روی آن درج می شود مطابق با فقه و باور مردم ایران باشد همچنین باید آنچه را که تولید می‌کنیم برای مردم مسلمان جهان نیز حلال باشد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: باید محصولات خود را در کشور به‌گونه‌ای تولید کنیم که مطابق با ضوابط شرعی، فقهی و بهداشتی باشد و محصولات خود را با رعایت این معیارها به مسلمانان سایر کشورها ارائه کنیم.

آیت‌الله عالمی بابیان اینکه باید ضمانت شرعی و اخلافی درزمینهٔ تولید غذای استاندارد حلال داشته باشیم، گفت: داشتن نگاه اقتصادی خوب است اما رساندن غذای حلال واقعی به دست مردم دادن و بهره‌مند کردن مردم از غذای حلال بسیار مهم‌تر است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: باید آن‌قدر ضابطه‌مند و محکم عمل کنیم که در سطح جهان جا بیفتد که غذای ایرانی به معنای واقعی حلال است ، به طور طبیعی تبیین این موضوع موجب اعتبار و اعتماد مردم به کار سازمان ملی استاندارد ایران خواهد شد.

آیت‌الله عالمی خاطرنشان کرد: امید است که خیروبرکت برای مردم کشورهای دیگر داشته باشیم و در خدمت مشتریان و خریداران غذای حلال در کشور خود و سایر کشورهای مسلمان جهان باشیم.

 

 

 

نسخه قابل چاپ