یکشنبه 16 اردیبهشت 1403   22:00:19
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار آرشيويبيشتر





1395/7/26 دوشنبه معاون اول رئیس جمهور: استاندارد نقش تعیین کننده ای در رشد اقتصادی کشور دارد
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه هدف گیری تولیدکنندگان داخلی بازارهای بین المللی باشد، گفت: استاندارد نقش تعیین کننده ای در رشد اقتصادی کشور دارد .
به گزارش روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران؛ اسحاق جهانگیری در مراسم روز جهانی استاندارد که صبح دوشنبه در مرکز همایش های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با بیان اینکه تولیدکنندگان برتر با عملکرد خوب خود در زمینه استاندارد به نقطه شاخصی رسیده اند، اظهار کرد: رئیس سازمان ملی استاندارد تا کنون به واسطه توانمندی بالا اقدامات قابل تقدیری را از خود به عرصه ظهور گذاشته است.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه استاندارد در جوامع مختلف، افزود: در زندگی اجتماعی و شخصی همچنین تعیین معیار بحث استاندارد نقش قابل توجهی را ایفا می کند.
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه با تکیه بر سنجش و معیاری واحد امورات به بهترین شکل ممکن پیش برده می شود، خاطرنشان کرد: در کالاهای تولیدی این معیار و سنجش تحت عنوان استاندارد یاد می شود، با طی کردن این مسیر به درستی می توان پیشرفت خوبی را برای کشور متصور شد.
وی بیان کرد: استاندارد سخت نیست، باید در راستای اخذ استانداردهای بالاتر اهتمام بیشتر و ویژه تری صورت گیرد، باید استانداردهایی داشته باشیم که در سطوح جهانی قابل قبول باشد.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران دوره حائز اهمیتی رهسپر می کند؛ درصدد توسعه اقتصاد کشور هستیم، گفت: به سبب تحریم ها و سوء مدیریت فاصله ای بین هدف مدنظر ایجاد شد.
جهانگیری با تاکید بر اینکه برای جبران گذشته باید اقتصاد کشور شتاب گیرد، بیان کرد: متاسفانه تاکنون نتوانسته ام سطح رفاه مردم را به سال 90 بازگردانیم.
معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه برای برون رفت از مشکلات در مسیر راه اقتصاد کشور باید همکاری همه جانبه ای وجود داشته باشد، گفت: بخش خصوصی در این مسیر نقش مهمی را ایفا می کند، توانمندی بخش خصوصی بر کسی پوشیده نیست.
وی با اعلام اینکه به طور قطع وضعیت مردم به واسطه تمام برنامه ریزی ها و سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی بهبود پیدا می کند، گفت: استاندارد در بخش های مختلف تعیین کننده و این مهم در رشد اقتصادی کشور نیز تاثیر گذار است.
جهانگیری با بیان اینکه تولیدکنندگان بیش از مردم از تولید محصول با استاندارد بالا بهره خواهند برد، خاطرنشان کرد: باید هدف گیری تولیدکنندگان داخلی بازارهای بین المللی باشد.
وی با تاکید بر لزوم توجه به خدمات پس از فروش محصولات توسط تولیدکنندگان، تصریح کرد: حفظ بازار صادراتی بسیار حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: استاندارد در بخش واردات کالا نقش تاثیر گذاری دارد، باید از ورود کالا با استاندارد پایین به داخل کشور جلوگیری کرد در غیر این صورت مشکلات و مسائل فراوانی متحمل کشور می شود.


 
نسخه قابل چاپ