یکشنبه 16 اردیبهشت 1403   15:58:32
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار آرشيويبيشتر
1395/8/1 شنبه بهره برداری از حداکثر ظرفیت اینترنت اشیاء - قسمت اول
قسمت اول
برای آن که بدانید اینترنت اشیاء (Internet of Things) تا چه اندازه در زندگی مردم کره جنوبی اهمیت یافته است، باید گفت که همچون نیاز به تنفس برای انسان است. نه تنها فراگیر، بلکه حیاتی است.
امروزه اینترنت اشیاء در تمامی جنبه های زندگی انسان نفوذ کرده است و بخش جدایی ناپذیر کلیه بخش های صنعتی، کشاورزی و خدمات شده است. با رشد روزافزون این پدیده، دیگر نمی توان زندگی را بدون آن متصور بود.
اما چطور به اینجا رسیدیم؟ در سال های اولیه قرن 21، کشور کره یک پروژه تحقیق و توسعه در حوزه فناوری اطلاعات را کلید زد که بر شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) و شبکه های حسگر همه جا حاضر (USN) تمرکز داشت. احتمالا درباره RFID شنیده اید چرا که کاربرد آن در زندگی روزمره ما بسیار گسترده است. فناوری USN شاید کمتر شناخته شده باشد، اما نقطه عطفی در توسعه اینترنت اشیاء می باشد.
فناوری USN نوعی شبکه مفهومی است که روی شبکه های فیزیکی موجود سوار می شود. آنچه درباره USN فوق العاده است، این است که این حسگرها می توانند داده را استخراج کرده و آن را با هر کس، هر چیز، هر زمان و هر کجا به اشتراک بگذارند.  به بیانی دیگر، USN سبب تحقق ماهیت واقعی IoT شده است: زیرساخت ها و دستگاه های متصل. بنابراین، زمانی که مفهوم IoT در نقاط دیگر دنیا در حال شناخته شدن بود، کره جنوبی به کاربردهای جدید این فناوری می اندیشید.
منبع: ایزو فوکوس
مترجم: مریم صالحی
نسخه قابل چاپ