یکشنبه 16 اردیبهشت 1403   13:55:57
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار آرشيويبيشتر
1395/8/3 دوشنبه بهره برداری از حداکثر ظرفیت اینترنت اشیاء - قسمت دوم
قسمت دوم
کشور ما به سوی جامعه ای سراسر متصل حرکت می کند که در این میان IoT یکی از نیروهای محرک است. برای ترویج این فناوری، اقدامات استراتژیک متعددی را در دست اجرا داریم. ما در حال افزایش همکاری های بین المللی و جهانی سازی هستیم. صنایع را تشویق می کنیم تا از IoT بهره بگیرند و بر آنیم تا زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطاتی بر پایه IoT ایجاد کنیم. ما همچنین تجاری سازی خدمات IoT را ترویج می کنیم.
برای مثال، در سال 2014، کره «طرح تحقیق و توسعه IoT» را مطرح کرد که به بخش های خدمات، پلت فرم، شبکه، دستگاه و امنیت تقسیم می شد. اما به هر حال، برای حرکت رو به جلو، ناچار به رویارویی با برخی چالش ها مانند ایجاد یک راه حل کلی یا فناوری های بنیادین مورد نیاز برای تحقیق و توسعه IoT بودیم. ما همچنین نیازمند تولید دستگاه های کوچک و سبک وزن برای حمایت از فناوری های هوشمند بودیم. امنیت و حریم خصوصی از ملاحظات کلیدی ما بودند. و البته تدوین استانداردهایی که برای انجام تمام این کارها به آن ها نیاز داشتیم.
بدین منظور، کره در سال 2015 اقدام به راه اندازی مجموعه ای از پروژه ها کرد که استفاده از IoT را در صنایع ترویج می کرد. در ابتدا به دنبال هوشمند کردن خانه ها بودیم. پروژه دیگر تأمین امنیت و آمادگی برای رویارویی با ریسک هایی بود که در ذات اینترنت وجود دارد. و اما پروژه سوم بر بهداشت و سلامت تمرکز داشت تا بیماران صعب العلاج پس از مرخص شدن از بیمارستان بتوانند همواره با بخش خدمات و درمان در تماس باشند. و بالاخره مورد چهارم در حوزه حمل و نقل عمومی بود.
ما امیدوار هستیم تا این چهار پروژه، نیروی محرکی برای دست یافتن به جامعه ای فرا متصل باشند.
منبع: ایزو فوکوس
مترجم: مریم صالحی
نسخه قابل چاپ