یکشنبه 16 اردیبهشت 1403   19:36:09
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار آرشيويبيشتر
1395/8/12 چهارشنبه جرأت بزرگ اندیشیدن را داشته باشید: سه نوآور که دنیا را با استانداردها متحول کردند
نبض خورشیدی (یا سولار ایمپالس) – آندره بورشبرگ، خلبان و یکی از پایه گذاران
هیچ کس فکر نمی کرد که روزی سوخت هواپیماها تنها از خورشید تأمین شود، و نبض خورشیدی اکنون به آنچه روزی رویا بود، جامه حقیقت پوشانده است. اما بزرگ ترین دستاوردهای انسان به ندرت نتیجه تلاش های فردی بوده است. استانداردها زبان مشترکی هستند که تحقق رویاها را ممکن می سازند. بدون استانداردها، ما هیچگاه یکدیگر را نمی فهمیدیم. براداران رایت از نعمت استاندارد برخوردار نبودند که اگر بهره مند بودند مطمئنا سریعتر و فراتر از آنچه انجام دادند، عمل می کردند. این کاری است که اکنون انجام می دهیم و پیشرفت می کنیم.  
سایبردین (Cyberdyne) – پروفسور سانکای، پایه گذار و مدیر عامل
نسل جدیدی از ربات های پوشیدنی می توانند به افرادی که ناچار به استفاده از صندلی چرخ دار هستند، کمک کنند تا دوباره راه بروند. همچنین می توانند به افراد معمولی قدرتی خارق العاده ببخشد. اما توسعه این فناوری چالش هایی نیز پیش رو داشته است مانند این که چطور می توان از ایمن بودن و کاربرد ساده آن مطمئن بود. یک استاندارد جدید در حوزه ربات های مخصوص مراقبت از افراد، نوآوران را در این عرصه هدایت می کند. ایزو نقش مهمی در ترویج طرح های نو ایفا می کند. ما بدون ایزو موفق به انجام این کار نمی شدیم. 
نتافیم – نیتی باراک، مدیر ارشد پایداری
ایمنی غذا. کمبود آب. کمبود زمین های قابل زرع. این موارد تعدادی از مشکلاتی هستند که این دنیای رو به رشد با آن ها روبرو است. نیتی باراک از دشواری کشت بذر در بیابان می گوید ... تا زمانی که به کمک فناوری آبیاری قطره ای گیاه و نه خاک، موفق به حداکثر بهره برداری از منابع اندک آبی شدیم. برای باراک این انقلابی بود که کشاورزی امرار معاش را به کشاورزی تجاری تبدیل کرد. اما برای آن که آبیاری قطره ای به راحتی در دسترس باشد، به استانداردها نیازمندیم تا از سازگاری و کیفیت مطلوب با هزینه کم اطمینان حاصل کنیم. دنیای در حال رشد سزاوار دریافت بهترین ها است و بهترین ها با پیروی از استانداردها حاصل می شود.
منبع: ایزو
مترجم: مریم صالحی
نسخه قابل چاپ