یکشنبه 16 اردیبهشت 1403   16:02:25
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار آرشيويبيشتر




1395/8/18 سه‌شنبه محمد شریعتمداری مطرح کرد؛ داشتن نشان ملی استاندارد اولین گام کیفیت کالا است
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه بررسی جایزه ملی نیازمند همکاری همه دستگاه های متولی است،گفت: داشتن نشان ملی استاندارد اولین گام کیفیت کالاست و فاصله ما تا نقطه مطلوب بسیار زیاد است.
محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز ملی کیفیت و  اختتامیه سیزدهمین دوره جایزه ملی کیفیت در مرکز همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است، گفت: بررسی جایزه ملی کیفیت کاری نیست که سازمان ملی  استاندارد ایران به تنهایی انجام دهد و این اقدام با همکاری دستگاه های متولی بخش های مختلف اقتصادی صورت گرفته است.

وی افزود: بیش از 1000 واحد تولیدی و شرکت خود را در معرض رسیدگی وارزیابی برای دریافت جایزه کیفیت قرار داده و حضور خود را از سطح اشتهار عام به شرکتهای برتر با تولید با کیفیت اعلام کرده که این اقدام مثبت ارزیابی می شود.

شریعتمداری با بیان اینکه اقدامات اندک در بهبود و ورود به عرصه تولید با کیفیت اعطای این جایزه را مخدوش می کند، گفت : برای پاسداری از مقررات و قوانین باید اقدامات موثرتری صورت گیرد.

وی اظهارداشت: 80 هزار کالا و خدمات در کشور احصا شده  و 30 هزار قلم کالا استاندارد ملی را دریافت نمودند ولی داشتن نشان ملی استاندارد اولین گام کیفیت کالاست و فاصله ما تا نقطه مطلوب بسیار زیاد است.

معاون اجرایی رئیس جمهور ضمن بیان اقدامات موثر در بهبود کیفیت در بخش های صنعت خودرو ،بهره برداری از آب و محصولات نفتی و گازی تصریح کرد: در حوزه خودرو به لحاظ کمی وضعیت مناسب ولی از لحاظ کیفی باید اقدامات بیشتری صورت گیرد؛ البته به کار گیری شاخص آی کیو اس و اندازه گیری شاخص های مختلف خودرو در دستور کار وزرات صنعت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این شاخص ها برای خودروی بالای 25 میلیون تومان 20 درصد و برای خودروهای با قیمت بالاتر 15.10 درصد افزایش یافته و برخی از تولیدکنندگان خودرو واجد شرایط اخذ دریافت جایزه کیفیت هستند، البته فاصله ما با کشورهای پیشرفته صنعت خودرو بسیار زیاد است مثلا با آلمان فاصله 6 و با ژاپن 3 برابری داریم.

معاون اجرایی رئیس جمهور به اقدامات مناسب در بهبود کیفیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اشاره و بیان کرد: تلاش و جدیت برای کاهش آلاینده های نفتی در مراکز مختلف تولید، توزیع  و ذخیره سازی به صورت گسترده انجام شده است.

شریعتمداری  تولید بنزین یورو 4 را از سیاست های مهم  وزارت نفت عنوان و تصریح کرد: تهیه بنزین توزیع شده مطابق استاندارهای اروپایی است و ظرفیت تولیدی دراین بخش تا 50 میلیون لیتر رسیده و اقدامات مناسبی در حوزه بهبود کیفیت محصولات پتروشیمی انجام شده است.

وی در پایان به اهمیت آموزش نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: توسعه اقتصادی نیازمند توسعه  نیروی انسانی خلاق و مبتکر است و کیفیت آموزش  موضوع مهمی بوده که باید به طور جدی برای آن اقدام کرد.
نسخه قابل چاپ