یکشنبه 16 اردیبهشت 1403   17:21:44
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار آرشيويبيشتر





1395/9/2 سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفته بسیج از بسیجیان نمونه تجلیل شد

به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل ، در مراسمی با حضور رییس ، معاونان ، مشاوران ، مدیران کل و جمعی از کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران ، همچنین سردار سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی ، فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس ، امروز ، سه شنبه 2 آذر در سازمان ملی استاندارد ایران از پایگاههای نمونه کشور و بسیجیان نمونه تقدیر به عمل آمد.
سردار قربانی با حضور در مراسم گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به فرمایشات بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران گفت: بسیج لشکر مخلص خداست و با 25 میلیون جمعیت جوان کشور ، لشکر نظامی نیست و در همه جبهه های مورد نیاز کشور سراپا گوش است .
وی افزود : خداوند در قرآن می فرماید کسانی در عصر و زمان خود دچار خسران نمی شوند که با اخلاص دیگران را به خوبی توصیه و از زشتی نهی کنند و به اصول و فروع دین پایبند باشند .
قربانی اظهار داشت : امام خمینی (ره) فرزند شهید ، پدر شهید ،انسان مبارز، آزاده و برکتی بودند که خداوند در سایه اسلام و در عصر ما به کشورمان عنایت کردند و ما با این پشتوانه قدرت برتر منطقه هستیم .
فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد : برای هر انسانی پیش می‌آید که در زندگی لحظاتی را تجربه کند که همراه با سختی باشد و بعضاً از دست کسی هم کاری برنیاید و در چنین شرایطی محبین اهل بیت (علیهم السلام) دست به دامان آن بزرگواران می‌شوند و از آن‌ها کمک می‌خواهند.
دوران 8 ساله جنگ تحمیلی و مظلومیت ملت ایران هم از این قاعده مستثنی نیست چرا که رزمندگان ما در لحظات سخت جنگ در زیر آتش گلوله‌های دشمن بعثی از ائمه، با اخلاص استمداد می‌طلبیدند و آنان نیز از روی لطف و کرمشان دستگیری می‌کردند.
وی ضمن تاکید بر ترویج مسائل دینی توسط بسیجیان بیان کرد : مسلمانان و شیعیان باید با اطاعت از ولی فقیه و نایب امام زمان (عج) در راستای تحقق سه اصل تفکر ، تدبر و تعقل بکوشند و با حضور در این جلسات ، با آرمانهای امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر تجدید میثاق کنند .
نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مراسم گرامیداشت هفته بسیج ضمن تشکر از صحبتهای سردار قربانی که فعالیتهای دهه 60 را تداعی می کند گفت : بسیج مدرسه عشق است و در لغت به معنای سامان ، عزم ، اراده و آماده ساختن نیروهای نظامی کشور برای جنگ است .
وی افزود : امام در زمانی فرمان تشکیل بسیج را دادند که کشور نیازمند یک حرکت اجتماعی برای پاسداشت و نگهداری از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی بود.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت : امام خمینی (ره) در کتاب  پرتوی خورشید می فرماید: قضیه بسیج همان مسئله ای است که در صدراسلام بوده است این مسئله جدیدی نیست ، در اسلام سابقه داشته است و چون مقصد ما اسلام است باید هرجوان یک نیرو باشد برای دفاع از اسلام و همه مردم و هرکسی در هر شغلی که هست مهیا باشد برای جلوگیری ازکفر وهجوم بیگانگان.
پیروز بخت تاکید کرد: امام راحل  از فلاسفه برجسته بودند و منظور از مدرسه عشق را جایی برای غلبه عشق بر عقل معنا کردند چرا که بسیجیان فقط شعار ندادند و با عملکرد خود به آرمانهای اسلام جامه عمل پوشاندند ، حتی در عرصه های علمی و صنعتی نیز مشکلات کشور را مرتفع کردند و این جز عشق نیست که تمام نفسانیت زمینی را بدون هیچ چشم داشتی کنار بگذارند و از اهداف سالار شهیدان درس بگیرند.
وی داشتن روحیه بسیجی را یک ضرورت دانست و بیان کرد :تشبیه بسیجی در عبارت توحیدی لااله الا الله  در تعابیر فلاسفه اینست که در هر مطلبی که عشق نهفته باشد لا تیغ برنده ای است که با زشتی و بدی می جنگد و اثبات می کند هیچ خدایی نیست بجز الله و اگر لا نباشد الا الله اتفاق نمی افتد و لا نفس درون هر انسانی را در خود می کشد .
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران  به تعبیر قرآن قدرت تشخیص فجور و تقوى را از طریق عقل و فطرت دانست و ابراز امیدواری کرد : مردم در شرایط سخت اقتصادی باید روحیه بسیجی را حفظ و برای تحقق مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی در سایه نیروی لایزال الهی در مقابل مشکلات صبر کنند .
گفتنی است : در این مراسم با حضور مسئولان حاضر در همایش از منصور بشاری ، شهرام مسعودی فر ، محمود فرمانی ، اسماعیل عاقلی ، فتح ا... محمدی و سید علی ملیحی  به عنوان فرماندهان نمونه پایگاه مقاومت بسیج ادارات کل استاندارد استانهای بوشهر ، هرمزگان ، گلستان ، سیستان و بلوچستان ، لرستان و همدان و همچنین ، سید سعید طباطبایی ، فرشید زعیم ، زهرا قربانی نیا ، فضل الله بی خسته ، حسین طلایی فرد ، محمد علی بیگلو ، سیده رقیه میراحمدی ، پریچهر قزلباش ، سمانه تقوی ، پرستو عزیز پور ، شهربانو صفری ، سیروس صارمی ، سید حامد حسینی کیا ، مهین شیخعلی و حوریه غفاری به عنوان بسیجیان نمونه تقدیر شد .
 

 

نسخه قابل چاپ