یکشنبه 16 اردیبهشت 1403   20:41:24
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار آرشيويبيشتر


1395/9/16 سه‌شنبه رویکرد نوین استانداردسازی در صنعت سی ان جی با رعایت استانداردها

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در همایش ملی صنعت سی.ان.جی و سوختهای جایگزین که صبح امروز ، سه شنبه 16 آذر با حضور جمعی از مسئولان کشوری و فعالان عرصه سی ان جی در مرکز پژوهشهای نفت برگزار شد ، به ایراد سخنرانی پرداخت.
نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران ضمن گرامیداشت روز دانشجوگفت : باید به میزان اثر بخشی در فرآیند اجرای کار توجه و با مرور اهداف و اقدامات با جلوگیری از تکرار مکررات و رعایت استانداردها ، امنیت و ایمنی  مردم شریف کشورمان را تامین کنیم .
وی افزود : ایران جزء 5کشور تولید کننده و3 کشور مصرف کننده بزرگ گاز دنیاست و بر همین اساس باید با بهینه سازی مصرف به فکر آیندگان نیز باشیم .
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت :گاز به عنوان سوخت جایگزین در فرآیند تولید قطعا با مخاطراتی همراه است ، بنابراین بدون وجود استاندارد ، این فرآیند و استفاده از آن امکان پذیر نیست و این پدیده باید با استاندارد انطباق داشته باشد .
پیروزبخت ، تاکید مقام معظم رهبری در بند 24 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر " افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی و ترویج آن " را تکلیف شرعی دانست و بر سه رکن اساسی تدوین استانداردهای مرتبط ، نظارت بر اجرای استاندارد اجباری جایگاههای CNG و نظارت بر مخازن موجود در خودروها در ابتدای امر تاکید کرد .
وی تصریح کرد  : در رویکرد نوین استانداردسازی مصرف کنندگان باید نگران سرنوشت خود باشند و از استاندارد بودن کالا و خدماتی که استفاده می کنند اطمینان یابند و این اتفاق باید برای صنعت CNG نیز بیفتد.
پیروزبخت با اشاره به اینکه تولید کنندگانی که از بازرسی و نظارت سازمان ملی استاندارد ایران ممانعت به عمل آورند، به مراجع قضایی معرفی می شوند ، خاطر نشان کرد : این سازمان به نیابت از دولت یازدهم فعالیت گسترده ای در صنعت CNG دارد که بازرسی از 26 هزار و 500 خودروی در حال حرکت و خروج خودروهای دارای اشکال از چرخه استفاده از این اقدامات است .
وی ضمن تاکید بر حساسیت و ضرورت انجام معاینه فنی ، اعلام کرد : مصوبه هیات وزیران در خصوص معاینه فنی استانداردهای اجباری و نظارت بر همه خودروهای در حال حرکت با هماهنگی وزارت کشور و حمایت مالی از بازرسی و ایمن سازی جایگاهها انجام می شود .

 

نسخه قابل چاپ