یکشنبه 16 اردیبهشت 1403   16:57:20
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار آرشيويبيشتر




1395/11/26 سه‌شنبه رییس سازمان ملی استاندارد ایران در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران/ از سال 97 به بعد شاهد تحول در تولید و عرضه خودرو خواهیم بود
به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل، نیره پیروزبخت، در اختتامیه چهارمین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران که بعدازظهر امروز، دوشنبه 25 بهمن، در مرکز همایش های برج میلاد برگزارشد با اعلام اینکه موضوع استاندارد سازی خودرو و افزایش استانداردهای این صنعت در دستور کار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرارگرفته است، گفت: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت استانداردهای خودرو به 85 عنوان رسیده است و تا سال 97 قطعا تولید برخی خودروها که با معیارهای این استانداردها مطابقت نداشته باشد متوقف خواهد شد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مورد خودروهای مشترکی که قرار است با همکاری فرانسوی ها در کشور تولید می شود، افزود: ما نظارت خود را بر استانداردهای این خودروها بر اساس استاندارد اروپا انجام می دهیم به نحوی که اگر مشکلی در این زمینه به وجود آمد حتما اعلام خواهیم کرد.
پیروزبخت اظهار داشت: با اجرای استانداردهای85 گانه صنعت خودرو به طور حتم در سال 1397 شاهد تحول جدی در عرصه خودرو خواهیم بود و خودروسازان 2 سال فرصت دارند تا ایرادات فعلی تولید خود را برطرف کنند.
وی گفت: مسایلی مانند رتبه بندی ایمنی خودرو و همچنین رویکردهایی شامل محافظت از سرنشین بزرگسال، محافظت از خردسال، عابران پیاده و تجهیزات ایمنی، از جمله موارد ی است که باید در فرآیند تولید و خدمات پس از فروش و عرضه خودرو به آن توجه شود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: بر تولید خودرو نظارت می کنیم اما به عنوان پلیس عمل نخواهیم کرد بلکه تمرکز خود را بر اجرای استانداردها قرار داده و گزارش کیفیت خودرو را به دولت و مجلس ارائه می کنیم.
نسخه قابل چاپ