دسترسی سریع

تجدیدنظر استاندارد معیار مصرف انرژی با هدف کاهش انتشار آلاینده ها

استاندارد ملی معیار مصرف انرژی در فرآیند تولید گاز طبیعی در پالایشگاه به شماره 14156 تجدیدنظر شد.
پریچهر قزلباش، مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست با اعلام این خبر گفت: با تجدید نظر این استاندارد، معیار مصرف ویژه انرژی به 15 پالایشگاه گاز کشور اضافه شد.
وی با بیان اینکه معیار مصرف ویژه انرژی استاندارد در واحدهای پالایشگاه گاز با توجه به مشخصات آنها محاسبه و تعیین شده است، افزود: برای واحدهایی که در آینده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت نیز بر حسب مشخصات واحد احداث شده که در یک واحد گاز وجود داشته باشد؛ بهترین معیار مصرف ویژه انرژی با توجه به نوع فرایند، مشخص شده است.
قزلباش گفت: اندازه گیری مصرف انرژی واحدهای مذکور می تواند اطلاعات بسیار ارزشمندی را به منظور انجام اقدامات اصلاحی در راستای کاهش انتشار آلاینده ها، کاهش مصرف سوخت در اختیار قرار دهد که با همکاری وزارت نفت می توان برای بهبود عملکرد آن واحدها گامی بزرگ برداشت.
وی همچنین اشاره کرد: در کمیته مذکور اصلاحیه ای به استاندارد ملی ایران به شماره 2409 با عنوان" مس اولیه- تعیین معیار مصرف انرژی در فرآیندهای تولید" اضافه و تصویب شد.
گفتنی است در حال حاضر بازرسان شرکت های ذی صلاح سازمان انرژی چهار واحد کارخانجات مس (مس سونگون، مس سرچشمه، مس خاتون آباد و مس میدوک) را ارزیابی و بازرسی می کنند.

 
امتیاز دهی