دسترسی سریع

وحید مرندی مقدم:

براي تاسيس آزمايشگاه سوخت، نيازمند اعتبار هستيم

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران: برای تاسیس آزمایشگاه سوخت، نیازمند اعتبار‌هایی هستیم که به ما داده نشده است.
وحید مرندی مقدم در نشست بررسی تعیین تکلیف دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک که به میزبانی دادستانی کل کشور برگزار شد گفت: قوانینی که در مجلس مصوب می‌شود حتما باید درباره اعتبارات آن هم تخصیص‌های لازم صورت گیرد و ما برای تاسیس آزمایشگاه سوخت، نامه نگاری‌هایی کردیم که هیچ اعتباری به ما اختصاص ندادند.
وی گفت: آنچه که در قانون هوای پاک به ما سپرده شده است این است که با کمک سازمان محیط زیست، بر تولید قطعاتی مانند فیلتر و کاتالیست‌ها نظارت کنیم که اقداماتی انجام شده است.
مرندی مقدم ادامه داد: در بحث اصلاح آلاینده‌های موتورخانه‌ها نیز وظایفی داریم که شرکت‌های بازرسی را تایید صلاحیت کردیم تا موتورخانه‌ها را بازرسی کنند.
معاون سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در بحث سوخت هم که به عنوان یکی از موارد آلایندگی هواست، اعلام می‌کنیم که بنزین ما از نظر میزان آلاینده‌ها براساس استاندارد ملی تولید می‌شود و ما براساس قانون موظف شده ایم استاندارد‌ها را ارتقا دهیم.
وی افزود:، اما در خصوص گازوئیل وظایفی به وزارت نفت سپرده شده است و ما نتایج آزمون گازوئیل را به مقامات ذیربط اعلام می‌کنیم.
مرندی مقدم گفت: ما هم اکنون یک آزمایشگاه در بندرعباس داریم و آزمایشگاه کرج هم قدیمی و نیمه فعال است و همه آزمون‌ها را نیم توان در آن انجام دادیم و درخواست ایجاد آزمایشگاهی در اصفهان را داشتیم که اعتبار آن داده نشد.

 
امتیاز دهی