دسترسی سریع

شریعتی خطاب به مسئولان مرکز اندازه شناسی:

نباید هیچ حقی از مردم ضایع شود

غلامرضا شریعتی، رییس سازمان ملی استاندارد ایران با همراهی امید بن عباس، سرپرست حوزه ریاست، رییس حراست از بخش های آزمایشگاهی مرکز اندازه شناسی بازدید و با رییس، معاون، مدیران، روسای ادارات و کارشناسان مرکز اندازه شناسی دیدار و گفت و گو و بر اهمیت موضوع اندازه شناسی در اسلام و احقاق حقوق شهروندان تاکید کرد.
در این دیدار صمیمی و البته فنی، احد محمدی لیواری، رییس مرکز اندازه شناسی به ارایه گزارشی از نحوه فعالیت بخش های مختلف این مرکز پرداخت و گفت: این مرکز در راستای صیانت از حقوق مردم و با استناد به ماده ۱۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد وظیفه تدوین استاندارد اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش، اجرای استاندارد، نشر آگهی‌های قانونی، علامت‌گذاری، کنترل، نظارت و آزمایش ادواری اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش در کشور را بر عهده دارد.
وی افزود: بر همین اساس هر شخص حقیقی و حقوقی که به نحوی به امور تولید، تجارت و ارائه خدمات و داد و ستد اشتغال دارد، چنانچه دارای اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش تقلبی یا غیرقانونی باشد یا با اوزان و مقیاس‌های تقلبی و غیرقانونی داد و ستد کند علاوه بر رد معادل اموالی که با تقلب کسب کرده است با حکم دادگاه مجازات می‌شود.
در ادامه شریعتی با بیان اینکه طبق موازین شرعی هرگونه غش در معامله حرام است تاکید کرد: صیانت از حقوق شهروندان را سرلوحه برنامه های خود قرار دهید و خوشبختانه قانون نیز به طور کامل به این موضوع پرداخته است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، سپس دفاع از حقوق شهروندان را متذکر شد و اظهارداشت: با دقت بیشتر در بحث اندازه گیری، اوزان و مقیاس ها نباید حقی از مردم ضایع شود.
گفتنی است، به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی دیدار رییس سازمان ملی استاندارد ایران با کارکنان حوزه های مختلف به تفکیک انجام می شود.

سایر تصاویر:
 
امتیاز دهی