دسترسی سریع

سختگیری های استاندارد باعث رشد صنایع غذایی ایران شده است

تفاهم نامه همکاری بین سازمان ملی استاندارد ایران و کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران با هدف گسترش همکاری های علمی، فنی، پژوهشی و ترویجی و نظارت بر اجرای استاندارد های ملی در حوزه صنعت غذا و فرآورده‌های غذایی، در حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران به امضا رسید.
غلامرضا شریعتی، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در نشستی که به همین منظور با رییس و اعضای کانون مذکور در سازمان استاندارد برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های علمی و فنی این مجموعه اظهار داشت: از ظرفیت های کانون در فرایندهای مرتبط با نظارت بر اجرای استاندارد در صنعت غذا و کنترل ایمنی و سلامت محصولات غذایی با تمرکز بر مواد اولیه استفاده شود.
شریعتی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران طبق وظایف حاکمیتی خود، نظارت عالیه را بر اجرای استاندارد دارد گفت: اگر فرآیند نظارت و اصلاح ساختار ‌به افراد کارآمد که سالها تجربه گرانقدر دارند سپرده شود بطورحتم نتایج مطلوب تری را شاهد خواهیم بود.
سید محمد مرتضوی، رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران در این نشست، رسیدن به فهم مشترک بین بخش خصوصی و دولتی را نقطه عطف پیشبرد صنعت دانست و گفت: اعتماد و اطمینان استاندارد به بخش خصوصی بالاترین حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان است.
وی با بیان اینکه سختگیری های این سازمان، باعث تحول در صنایع غذایی شد افزود: سختگیری های استاندارد باعث شد به رشد واقعی در صنعت غذایی برسیم بطوریکه برخی صنایع امروزه در فهرست بهترین های صنایع غذایی دنیا مطرح شدند.

در این تفاهم‌نامه ، استفاده بهینه از توانایی های علمی، فنی و پژوهشی ، بهره گیری از امکانات سخت افزاری و نرم‌افزاری برای تدوین و بازنگری استانداردهای ملی و بین المللی، مشارکت در تهیه و تصویب استراتژی ها و اهداف کیفی صنعت،  انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک در صنعت غذا ، گسترش همکاری در کمیته های متناظر ایزو به عنوان مهمترین هدف امضای این تفاهم نامه عنوان شد.
همچنین ارتقای کیفی محصولات تولیدی صادراتی و وارداتی و بهره مندی از ظرفیت های کانون در فرایند مرتبط با نظارت بر اجرای استاندارد در صنعت غذا و کنترل ایمنی و سلامت محصولات غذایی با تمرکز بر مواد اولیه از دیگر موضوعاتی بود که در این تفاهم نامه مورد توجه قرار گرفت.
در مراسم امضای این تفاهم نامه باکری دبیر انجمن لبنیات و عضو هیئت مدیره کانون، عزیزپور دبیرکل کانون و میررضوی دبیر انجمن صنفی صنایع کنسرو ایران نیز حضور داشتند.
تفاهم‌نامه مذکور با اعتبار ۳ سال در ۴ ماده و ۳۷ بند به امضای مسلم بیات، معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سید محمد مرتضوی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ایران رسید.


برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.

 
امتیاز دهی