دسترسی سریع

شریعتی :

تعداد آزمایشگاههای همکار متناسب با حجم تجارت نیست

مدیران آزمایشگاههای همکار استاندارد در بخش فرآورده های نفتی به منظور بررسی مسائل و مشکلات این حوزه با رییس سازمان ملی استاندارد ایران دیدار و گفت  و گو کردند.
غلامرضا شریعتی در این نشست پس از استماع درخواست ها و مشکلات آزمایشگاه های مشتقات نفتی با بیان اینکه در جهت اصلاح امور مربوط به آزمایشگاهها از هیچ کوششی دریغ نخواهیم داشت، گفت: هم اکنون 31 آزمایشگاه همکار در زمینه نفت و مشتقات نفتی در کشور فعالیت دارند که 18 آزمایشگاه اکرودیته و دارای گواهینامه 17025 هستند.
وی متناسب سازی آزمایشگاهها با حجم تجارت را ضروری دانست و اظهار داشت: آزمایشگاههای تخصصی با داشتن تجهیزات، دستگاههای مدرن، نیروی متخصص و کارآمد، به عنوان آزمایشگاههای همکار استاندارد در کشور به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
وی در واکنش به درخواست مدیران آزمایشگاههای همکار در خصوص توزیع عادلانه نمونه و تعیین نرخ تعرفه آزمایشگاهی متناسب با خدمات اظهار داشت: با طراحی نرم افزار در آینده نزدیک توزیع نمونه به آزمایشگاههای همکار به صورت منطقی و عادلانه انجام می شود.
شریعتی در همین زمینه ادامه داد: با سیستمی شدن ارسال نمونه علاوه بر رعایت فاصله مکانی،  هرگونه ارتباط بین ارسال کننده نمونه با آزمایشگاه مربوطه حذف می شود. 
وی گفت: با فعال شدن سیستم نرم افزار پرداخت هزینه های آزمایشگاهی ، وصول مطالبات بدون تاخیر انجام خواهد شد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، مشاوره فنی متخصصان را برای پیشبرد امور موثر دانست و گفت: با تشکیل کمیته فنی آزمایشگاه نفت و فرآورده های نفتی و برگزاری جلسات مستمر ، ضمن دریافت مشاوره های تخصصی ، بسیاری از چالش ها و مشکلات فعلی رفع خواهد شد.

برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.

 
امتیاز دهی