رویدادهای مهم

پیشنهادات دریافت شده برای طرح در جلسه شورای عالی استاندارد به تصویب رسید

1401/5/24 دوشنبه

نخستین جلسه کمیسیون تخصصی دبیرخانه شورای عالی استاندارد در سال جاری، پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه‌های عضو شورای عالی استاندارد به ریاست دکتر احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.
دکتر صادق محبی، مدیرکل حوزه ریاست، هماهنگی امور استانها و دبیرخانه شورای عالی استاندارد، در خصوص این جلسه گفت: با توجه به پیشنهاد های ارسال شده به دبیرخانه شورای عالی استاندارد و نظر به مصوبات یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای معاونان،  پیشنهادات رسیده در نخستین نشست کمیسیون تخصصی برای بررسی موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر محبی افزود: پیشنهادات با اجماع نظر نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه‌های عضو شورای عالی استاندارد  برای طرح در یکصد و شانزدهمین اجلاسیه شورای عالی استاندارد به تصویب رسید.
مدیرکل حوزه ریاست، هماهنگی امور استانها و دبیرخانه شورای عالی استاندارد به ماده ۳ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد اشاره کرد و اظهارداشت: بر اساس این قانون، سازمان ملی استاندارد ایران مرجع رسمی حاکمیتی در کشور می‌باشد که عهده‌دار سیاستگذاری، حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد و اطمینان‌بخشی به کیفیت کالاها و خدماتی است که در داخل کشور تولید یا ارائه و یا به کشور وارد و یا از کشور صادر می‌شود. 
بر اساس همین قانون ، ترکیب شورای‌عالی استاندارد به این شرح  است: 
۱ـ رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای‌عالی استاندارد ایران
۲ـ رئیس سازمان به‌عنوان دبیر شورای‌عالی
۳ـ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور
۴ـ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست
۵ ـ وزرای «امور اقتصادی و دارایی»، «علوم، تحقیقات و فناوری»، «راه و شهرسازی»، «جهاد کشاورزی»، «صنعت، معدن و تجارت»، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «نفت»، «نیرو»، «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «ارتباطات و فناوری اطلاعات» و «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»
۶ ـ دادستان کل کشور
۷ـ رئیس سازمان بازرسی کل کشور
۸ ـ دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مرتبط با حوزه استاندارد
۹ـ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران
۱۰ـ رئیس اتاق تعاون ایران
۱۱ـ رئیس اتاق اصناف ایران
۱۲ـ چهار نفر متخصص باتجربه در امور استاندارد به پیشنهاد رئیس سازمان و حکم رئیس‌جمهور برای مدت چهار سال
۱۳ـ رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
۱۴ـ رئیس مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران
۱۵ـ رئیس شورای رقابت 

یکصد و پانزدهمین جلسه شورای عالی استاندارد ، ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی، و دبیری دکتر مهدی اسلام پناه و حضور همه اعضای این شورا تشکیل شد.

برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.