شنبه 8 اردیبهشت 1403   03:17:00
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار سازمانبيشتر
مدیرکل استاندارد تهران هشدار داد :آسانسورهای دستگاه‌های دولتی و اجرایی باید هرساله بازرسی شوند

با انجام بیش از 50 هزار مورد بازرسی‌ توسط کارشناسان استاندارد ، از ابتدای سال تا کنون ، حدود 16هزار گواهی تایید ایمنی و عملکرد آسانسور ، برای آسانسورهای تازه نصب شده در تهران ، صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندار استان تهران ، مسلم بیات با اعلام این خبر گفت : از ابتدای سال تا کنون برای 15هزار و 843 آسانسور تازه نصب شده در تهران ، پس از انجام بیش از 50هزار مورد بازرسی‌ ، گواهی تایید ایمنی و عملکرد صادر شده است و این در حالی است که از 400 آسانسور فعال دستگاه‌های دولتی و عمومی که سالها قبل نصب شده‌اند و مطابق قانون باید هرساله بازرسی ادواری توسط بهره‌برداران ( مدیران نهادهای مذکور ) برای آنها صورت می‌گرفت، تنها هشت آسانسور منطبق با استاندارد بودند.

بیات افزود : بازرسی آسانسور و اخذ گواهی بازرسی ایمنی و عملکرد ، مشمول مقررات اجباری استاندارد است و بدون اخذ آن ، پایان کار شهرداری صادر نمی‌شود. این گواهینامه دارای اعتبار یکساله است و آسانسورها باید در دوره‌های یکساله مورد بازرسی مجدد قرار گیرند که متاسفانه این موضوع از نظر مدیران و متولیان دستگاه‌های اجرایی مغفول مانده است که در نتیجه آن فقط یک درصد آسانسورهای مذکور استاندارد هستند.

بدیهی است مسئولان این نهادها باید برای بازرسی‌های فنی ماهانه توسط شرکت‌های نصاب مجاز و بازرسی‌های ادواری سالانه توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران اقدام کنند.