دسترسی سریع

ملی بیشتر

شریعتی :

شهدا رفتند تا دین زنده بماند

مراسم اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس پیش از ظهر امروز با حضور پرشور کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران در کرج برگزار و ضمن قرائت زیارت اربعین یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس گرامی داشته شد.
غلامرضا شریعتی، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این مراسم با اشاره به تقارن اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس، هدف شهیدان، مدافعان و ایثارگران را صیانت از حریم اهل بیت و حرکت در مسیر سلوک الی الله دانست.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه شهدا رفتند تا دین زنده بماند گفت: دفاع از دین و مقابله با ظلم و جور در قیام امام حسین و در 8 سال دفاع مقدس تفاوتی ندارد و مقصد پاسداشت اسلام ناب محمدی ( ص ) است .
وی با اشاره به آیات قرآن در وصف شهدا تصریح کرد: خداوند اجری عظیم بر مجاهدان راه حق عطا می فرماید آنان که خون پاک خود را نثار کردند و حاضر به پذیرش ظلم نشدند؛ بطوریکه در کلام حق آمده است: « هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده اند ، مرده مپندار ، که زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند» .
شریعتی با بیان اینکه آنان که در برابر ظلم سرخم نکرده و بر نفس خویش غلبه می کنند در مسیر پرفضیلت شهدا قدم بر می دارند گفت: نقشه راه ما ادامه مسیری است که شهدا پیمودند و همه باید در جهت رشد و اعتلای ایران اسلامی طبق وظایف شرعی ، دینی و اجتماعی خود ، استوار و ثابت قدم باشیم.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، اصلی ترین هدف دشمن را تضعیف کشور دانست و تاکید کرد: جنگ داخلی باعث چیرگی دشمن می شود و نباید با ایجاد نزاع داخلی و تخریب افکار و دیدگاههای یکدیگر شرایط را برای ضربه دشمن مهیا سازیم .
وی با بیان اینکه  در الگوهای قرآنی ، حضرت محمد(ص ) بـه عـنـوان اسـوه حسنه معرفی شده اند اظهار داشت: علاوه بر فضایل اخلاقی بی بدیل؛  آن حضرت در حکمرانی خود برابر دشمنان دین، سخت ترین و در مقابل پارسایان، مهربانترین بودند و امام حسین ( ع ) نیز برای جلوگیری از انحراف در دین به تبعیت از مکارم اخلاقی جدش؛ از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.
شریعتی ادامه داد: امام حسین ( ع ) در مقابل ظلم و جور ایستادگی کرد و ما نیز با درک عاشورا باید در مسیر حق قرار گرفته و با تمسک به آن حضرت به معرفت واقعی دست یابیم .
این مراسم با حضور فرماندهان بسیج ادارات استان البرز، با نوحه خوانی و سینه زنی در عزای اربعین حسینی ادامه داشت.

برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ