دسترسی سریع

ملی بیشتر

آیت الله سید حسن خمینی :

استاندارد، تضمین کننده آسایش و آرامش جامعه است 

بعد از ظهر امروز،  رییس ، معاونان و جمعی از مدیران و کارکنان، سازمان ملی استاندارد ایران در آیین تجدیدمیثاق با آرمان های رهبر کبیر انقلاب در حرم مطهر آن امام راحل با آیت الله سید حسن خمینی دیدار کردند.
آیت الله سید حسن خمینی در سخنانی هدف حکمرانی در یک جامعه را آسایش مردم دانست و فرمودند: در نظام های سنتی، غایت حکمرانی دستیابی به قدرت بود در حالیکه امروزه آسایش جامعه مورد توجه و هدف حکمرانان قرار دارد.
ایشان با بیان اینکه مسائل اقتصادی یکی از عوامل آسایش است افزودند:  سلامت ، آسایش ، آرامش روحی و روانی از ابعاد مهتری است که لازم است به آن توجه شود.
تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی ( ره ) نقش استاندارد را در تضمین آسایش روحی بسیار بالا موثر دانسته و فرمودند: استاندارد فقط مربوط به محصولات اقتصادی و تولید نمی شود بلکه سایر حوزه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را نیز دربر می گیرد.  
نوه حضرت امام ( ره ) در جمع خانواده استاندارد با اشاره به تعیین معیار و میزان برای سنجش کیفیت کالا و خدمات را عقلایی تعبیر کرد و خاطرنشان کردند: همانگونه که در گذشته کسی متصور نمی شد که در پیدایش یک محصول علاوه بر سود دهی و سلامت فرد باید نباید اثرات مخرب زیست محیطی داشته باشد لازم است با توجه به بایدها و نبایدها از هرگونه ضرر و زیان به اجتماع پرهیز شود.
آیت الله سید حسن خمینی حوزه استاندارد را حوزه  بسیار مهمی دانسته و تاکید داشتند: سطح استاندارد را متناسب با سرعت اقتصاد و مطابق با خواست جامعه افزایش دهید.
ایشان با آرزوی توفیق برای مسئولان و سایر کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران فرمودند: هر قدر استاندارد به حوزه های مختلف تسری پیدا کند آسایش، آرامش  و اعتماد جامعه نیز بیشتر خواهد شد.
در این دیدار غلامرضا شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد ایران حضور در مرقد مطهر امام خمینی ( ره)  را توفیقی برای خانواده بزرگ استاندارد دانست.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران به جمله‌ای حضرت علی( ع ) در مورد اهمیت موضوع کیفیت اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند«  کیفیت انجام کار ها بیانگر میزان خرد است» . 
وی با بیان اینکه اخیرا استاندارد فقط در حوزه صنعت و کالا بود اضافه کرد:  امروزه استانداردها در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی ورود پیدا کرده است. 
شریعتی در ادامه با اشاره به رشد اقتصادی گفت: توجه به امر کیفیت رشد جهش گونه اقتصاد را به دنبال دارد .
وی در ادامه با اشاره به اندیشه های امام راحل گفت: ایشان پرچم‌دار و پیشرو در حرکت عظیم معنوی و انسان سازی بودند. 
شریعتی به شعار روز جهانی استاندارد امسال با عنوان « چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر»  اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت امام برای حرکت به سمت جهانی بهتر و سالم تر در حوزه های معنوی و انسانی پیشرو بودند و ما نیز افتخار داریم در مسیر انقلاب اسلامی گام برداریم.

برای مشاهده تصاویر بیشتر کیک کنید.

برای مشاهده کلیپ دیدار رییس و کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران با سید حسن خمینی  کلیک کنید.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ