دسترسی سریع

استانی بیشتر

205 اظهارنامه صادراتی و وارداتی در گلستان بررسی شد

مدیرکل استاندارد گلستان از بررسی 205 اظهارنامه صادراتی و وارداتی طی 6 ماهه نخست سال 1400 در گلستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان رضا دهدشتی زاده اظهار داشت: هر کالایی که از مرزهای مشترک استان با دیگر کشورها وارد یا از آن خارج می شود، چنانچه مشمول استاندارد اجباری باشد، جهت ارزیابی انطباق آن کالا با استاندارد مربوط و چنانچه مشمول استاندارد اجباری نباشد، جهت تعیین ماهیت و آنالیز آن، توسط گمرکات استان گلستان به استاندارد ارجاع داده می شود.
وی افزود: در 6 ماهه نخست سال 1400، 141 اظهارنامه صادراتی از گمرک استان به استاندارد ارجاع شد که از این تعداد، 118 فقره، مربوط به کالاهای مشمول استاندارد اجباری و مابقی کالاهای غیر مشمول استاندارد اجباری بود که به منظور سنجش انطباق کالا و تعیین ماهیت آن مورد بررسی قرار گرفت.
دبیر شورای استاندارد گلستان ضمن اظهار این مطلب که خوشبختانه تمامی موارد مورد بررسی با استاندارد انطباق داشت و نتیجه منجر به صدور 118 گواهی انطباق کالاهای صادراتی در استان شد، افزود: برنامه محول شده به استان گلستان از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، بررسی 100 اظهارنامه صادراتی بوده است که عملکرد ما در شش ماهه نخست سال جاری ، منجر به تحقق 141 درصدی این آیتم شد.
وی در ادامه افزود: طی این مدت همچنین 64 اظهارنامه وارداتی مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد، 45 فقره مشمول استاندارد اجباری و 19 مورد غیرمشمول بوده است.
مدیرکل استاندارد گلستان در ادامه بیان داشت: اظهارنامه های وارداتی نیز تماماً با استاندارد مربوط انطباق داشت و لذا 45  گواهینامه انطباق وارداتی طی در شش ماهه نخست سال 1400 صادر شد.
دبیر شورای استاندارد گلستان یادآور شد: برنامه تکلیفی سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص بررسی اظهارنامه های وارداتی، 20 اظهارنامه بوده است که عملکرد این اداره کل منجر به تحقق 320 درصدی این آیتم شد.
 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ