دسترسی سریع

یادداشت ها آرشیو

زندگی استاندارد 18

جهش توليد همراه با استاندارد هاي ملي و جهاني۲

محمد صابری، مدیر کل روابط عمومی و ارتباطات بین الملل

علم اقتصاد را در گذشته علم مدیریت منابع کمیاب معرفی می کردند اما امروزه اقتصاد به این واژه ها محدود نمی شود.

دانش اقتصاد امروزه شامل دانش مدیریت اراده و انگیزه های مردم در زمینه های تولید ، مصرف و توزیع کالا و خدمات هم است.

بااین تفاسیر سال جهش توليد هم بهترین فرصت برای اقتصادی کردن فرایندهای تولید و تبدیل کالاهای ایرانی به نشان تولید ملی است تا فاصله میان مزیت ها و استعدادهای تولید با دستاوردهای ایجاد ارزش افزوده به حداقل برسد يا حذف شود و بهره وري به مرز 100 درصد نزدیک گردد.

برنامه ریزی ها و سیاست های اقتصادی نیز باید هویت کمک به اقتصاد ملي را پیدا کند تا با ترکیب بهینه ان با رویکردهای اقتصادی دولت و سیاست های مد نظر مقام معظم رهبری به الگویی فضیلت محور و اقتصاد انسانی ( به جای انسان اقتصادی) ؛ نظام اقتصادی فرهنگ محور و فرهنگ مبتنی بر احیای فضیلت ها و مزیت های اقتصاد الهی ، هویت شکلی خود را پیدا کند.

در آن صورت میزان بهره وری هم تا سطح معنی داری افزایش خواهد یافت.

نامگذاری سال ۹۹  رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید مثبت ترین علامت برای فعالان عرصه های اقتصادی در همه بازارهاست تا با انگیزه بیشتر و حداکثر در جهت تحقق اهداف رونق تولید ملی ، توسعه بازار کار و سرمایه ایرانی و هوشمند کردن تجارت خارجی بکوشند تا در داخل کشور هنجارها و فرهنگ اقتصادی توسعه یابد.

دراین شرایط استانداردهای ملی و بین المللی یا جهانی  نقش اساسی و تاثیر گذار را دارد البته به شرطی که در این زمینه رسانه های گروهی و به ویژه رسانه ملی بیشترین نقش را ایفا کنند و  با تهیه برنامه ها و اخبار حرفه ای و تخصصی تر خوراک انگیزه تولید و روانشناسی مثبت اقتصادی را تقویت نمایند.

#رسانه_ملی_اقتصاد

#محمد_صابری

#جهش_تولید_استاندازد

#زندگی_استاندارد

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ