دسترسی سریع

رویدادهای مهمرویدادهای مهم

شریعتی تاکید کرد: باید آسیب پذیری در برابر زلزله به حداقل برسد
رییس سازمان ملی استاندارد ایران و هیات همراه از شرکت ایمن زلزله سدید، تولید کننده دستگاه قطع اتوماتیک گاز به هنگام وقوع زلزله بازدید کرد .
غلامرضا شریعتی، در جریان این بازدید با اشاره به اینکه کشور ایران دارای منابع غنی گاز طبیعی وشبکه گسترده ی لوله کشی گاز شهری است گفت: با توجه به زلزله خیز بودن ایران، متاسفانه هرچند سال یکبار، شاهد وقوع زلزله ای با خسارتهای سنگین جانی و مالی هستیم.
وی افزود: با در نظر گرفتن این موضوع، لزوم بررسی ایمنی سیستم انتقال گاز طبیعی و ارتقای سطح ایمنی آن در راستای جلوگیری از وقوع حریق های مرتبط با زلزله به وضوح مشخص است. 
وی حفظ ایمنی برای سلامت جامعه را  از جمله وظایف سازمان ملی استاندارد ایران برشمرد و اظهار داشت: دستگاه قطع کننده الکترونیکی انشعابات گاز در هنگام وقوع زلزله توسط شرکت سدید طراحی و تولید شده که در نوع خود بی نظیر است.
شریعتی ‌با تاکید بر اجباری شدن استاندارد این نوع دستگاهها خاطر نشان کرد: علاوه بر آن لازم است الزامات استاندارد در جایگاه سی ان جی و همچنین ایستگاه تقلیل فشار گاز اجرایی شود.
وی همچنین دستور داد تا همانند اداره کل استاندارد استان تهران ، اجباری کردن استاندارد دستگاه قطع اتوماتیک گاز  در تمام کشور در دستور کار ادارات کل استاندارد استان ها قرار گیرد.
شریعتی توجه به نکات ایمنی برای به حداقل رساندن صدمات ناشی از  وقوع زلزله در برج های مسکونی و تجاری و در مراحل بعد، منازل مسکونی را مورد تاکید قرار داد.
وی با اشاره به اعطای گواهی دانش نماد به شرکت هایی با فناوری نوین گفت: سازمان ملی استاندارد ایران با همکاری معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری برای کمک و حمایت شرکت‌های دانش بنیان هم نشان استاندارد فناوری‌های نوین و هم نشان استاندارد دانش نماد را صادر می کند تا این شرکت ها بتوانند علاوه‌ بر کار تحقیقاتی به سمت تجاری سازی هم بروند.
در جریان این بازدید ، نخستین پروانه دانش نماد توسط رییس سازمان ملی استاندارد ایران به شرکت دانش بنیان ایمن زلزله سدید اعطا شد .


برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.
 
امتیاز دهی