social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

سه‌شنبه1402/12/22

08:27:5

868

دکتر اسلام‌پناه در برنامه تهران ۲۰؛ طرح های ویژه سازمان ملی استاندارد را تشریح کرد


دکتر مهدی اسلام‌پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰، از شبکه ۵ سیما اعلام کرد: طرح های ویژه سازمان ملی استاندارد ایران در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز، از ۲۲ اسفند در سراسر کشور آغاز و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این خصوص توضیح داد: این طرح ها نظارت بر صحت عملکرد وسائل توزین و سنجش مورد استفاده در دادو ستد عمومی ویژه ماه مبارک رمضان و ایام نوروز است.
محور نظارت بر ترازوهای سبک، با تعیین صنوفِ کبابی(فروش حلیم و آش)، میوه و تره بار، سوپرمارکت و خواربارفروشی، قصابی و پروتئین، فروشگاه های زنجیره ای، شیرینی و قنادی، آجیل و خشکبار می باشد و در مسیر صیانت حقوق مردم، طرح خالص فروشی در صنوف قنادی و خشکبار در این ایام مورد نظارت مضاعف کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران قرار خواهند گرفت.

 صعود به رتبه بیستم نظام استانداردسازی دنیا
دکتر اسلام پناه در ادامه با اشاره به ارتقای جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران در ایزو ، این افتخار بین المللی را به مردم عزیز ایران تبریک گفت و اظهار داشت: این سازمان در 100 سالگی خود توانست با تلاش همه همکاران و صاحبان علم و خرد رتبه بیستم نظامات بین المللی را کسب کند.
خوشبختانه در این رتبه بندی توانستیم بعد از کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی و هند در جایگاه 5 آسیا  و همچنین در جایگاه نخست منطقه قرار بگیریم  که بیانگر بهترین رتبه کشور در زمینه استاندارد در طول عمر این سازمان است.
علیرغم شرایط تحریمی که بطور مستقیم بر انجام فعالیت‌های تکنولوژیکی و تجهیزات آزمایشگاهی اثر گذار است، برای ارتقای رتبه این سازمان مردمی در سال های آینده هدفگذاری داریم.


اجرای طرح بازرسی در بستر فناورانه
سازمان ملی استاندارد ایران طرح های ویژه خود را در بستر سامانه هوشمند اجرا می کند تا با انجام بازرسی های دقیق و شفاف، کیفیت خدمات در کشور را ارتقا دهد.
اجرای این طرح با هدف افزایش سطح کیفیت خدمات در ۱۲ گروه مختلف از جمله هتل ها، فروشگاه های مواد غذایی ، رستوران ها، اتاق مادر و کودک، خانه سالمندان اماکن ورزشی و غیره درنظرگرفته شده است.

 خدمات باکیفیت حق مردم است
با اجرای تعيين نرخ کیفیت دریافتیم درمواردی که محصول از نرخ کیفیت بالایی برخوردار بوده، مصرف کننده کالا و خدمات ایرانی را به مشابه خارجی‌ آن ترجیح داده و وفاداری خود را به محصول ایرانی ثابت کرده است.
قانون، سازمان ملی استاندارد ایران را موظف به استانداردسازی خدمات کرده است و در این راستا، در خصوص خدمات هتل ها، طرح های مشترکی را با وزارت گردشگری و میراث فرهنگی داشتیم و این همکاری در اجرای استاندارد خدمات در سفره خانه ها و قهوه خانه ها نیز ادامه دارد.

 اعتماد به نشان ملی استاندارد
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه با بیان اینکه نظام استاندارد کشور با حکمرانی جدید و هدفگذاری روشن با رویکرد تشویقی در خدمت مردم است، گفت: در نظرسنجی که اخیرا انجام شد، نشان داد که 73.8 مردم ایران نشان ملّی استاندارد ایران را کاملاً می‌شناسند و با دیدن این نشان از «ایمن بودن کالا» اطمینان حاصل می‌کنند.
همه  طرح های این سازمان در راستای دفاع از حقوق مردم انجام می شود چرا که سازمان ملی استاندارد ایران متعلق به مردم است و از حقوق مردم دفاع می کند.

 کاهش میزان کم فروشی به ۱۷ درصد
با آغاز طرح کنترل کمیت فرآورده های بسته بندی، در تیرماه ۱۴۰۱ میزان کم فروشی ۴۲ درصد را حاکی بود که این آمار در زمستان امسال به ۱۷ درصد کاهش پیدا کرد. در این بازه زمانی اقداماتی نظیر آموزش و فرهنگ سازی، تذکر های شفاهی و اخطار های کتبی و در برخی موارد تشکیل پرونده های قضایی باعث شد در حدود ۷۳ درصد واحدهایی که کم فروشی داشتند، اصلاح شوند.

 سامانه مردم دار درخدمت مردم
عنوان مردم دار برگرفته از فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی است.
این سامانه در بستر فناورانه و با هدف رسیدگی به گزارشات، درخواست ها و نظرات شهروندان، همچنین دادخواهی مردم در کیفی‌گرایی محصولات و خدمات ایجاد شد.
درگاه الکترونیکی مردم دار این امکان را برای شهروندان فرآهم آورده تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات  خود را از طریق شماره تماس گویای 1517 یا شماره پیامکی 10001517 ثبت و پیگیری نماید.

برای مشاهده ویدئو گفتگو کلیک کنید
نسخه قابل چاپ