social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

يكشنبه1403/1/19

23:38:2

745

دکتر اسلام‌پناه: 

مشارکت مردم برای جهش تولید با تقویت بخش خصوصی توانمند شکل می گیرد

نظام استانداردسازی کشور با مشارکت بخش خصوصی‌ قابل و سالم، در مسیر جهانی شدن و شکستن مرزها قرار گرفت. 
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در نخستین دیدار خود با اعضای جامعه ممیزی و بازرسی ایران در سال جهش تولید ومشارکت مردم"۱۴۰۳"، گفت: شعار سال 1403 به عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" در ادامه نامگذاری های اقتصادی سالیان اخیر از سوی مقام معظم رهبری"مدظله العالی"، به عنوان راهبرد کلان در بهبودمستمر سیستم اقتصادی کشور انتخاب شده است.
دکتر مهدی اسلام‌پناه، در این جمع، با بیان اینکه اراده قطعی دولت ها در کنار مشارکت مردم به ثمر می نشیند، گفت: مشارکت مردم برای تولید پویا- کیفی و اقتصاد زنده نیازمند اعتماد است.
معاون رییس جمهور، مسئولیت اصلی سازمان ملی استاندارد ایران را هدایت، حمایت و نظارت عنوان کرد و افزود: عمده فعالیت های این سازمان مردمی توسط  بخش خصوصی توانمند و متخصص، انجام می گیرد. 
دکتر اسلام‌پناه، سازمان ملی استاندارد ایران را به عنوان پدر معنوی جامعه ممیزی ایران و سایر نهادهای ارزیابی انطباق خدوم و سالم ایران قوی نام نهاد و اذعان داشت: این سازمان برای روزآمد کردن استانداردها، روش های اجرایی و دستورالعمل ها از تخصص و تجربه جامعه ممیزی نیز استفاده می کند. 
 وی برنامه‌های تحولی این سازمان را منطبق بر راهبردهای دولت مردمی دانست و خاطرنشان کرد: ثمرات این تحول عاید مردم و همه کسانی که در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور فعالیت دارند خواهد بود. 
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از معرفی بسته حمایتی بهار خدمت در دولت مردمی در سال جهش تولید خبر داد و تاکید کرد: نظرات کارشناسی وفنی کلیه ذی‌ نفعان در این بسته اعمال خواهد شد. 
دکتر اسلام‌پناه با اشاره به موفقیت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در ارزیابی همترازی، گفت: با اراده ای که در این مرکز وجود داشت و همکاری شایسته دلسوزان و علاقه مندان ایران قوی، بعد از ۲۶ سال این ارزیابی بین المللی انجام شد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران برای رفع چالش‌های پیش روی جامعه ممیزی ایران درخصوص تعیین تعرفه به صورت منطقی، تاییدیه درخواست ارز، بازنگری شیوه نامه ها برای سهولت در فرایند بازرسی سورویانس، دستور اقدام مقتضی و تشکیل کمیته اقدام مشترک فوری داد.
در این دیدار، اعضای جامعه ممیزی و بازرسی ایران، ضمن قدردانی از اعتماد این سازمان در دوره تحولی نسبت به بخش خصوصی اعلام کردند: جهش تولید فقط مربوط به تولید کالا نیست بلکه خدمات را هم شامل می شود چه بسا که از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است و جامعه ممیزی و بازرسی ایران به عنوان بخشی از مردم در جهش تولید خدمات همراه بانظام استاندارد ایران بوده و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم داشت.
برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید
نسخه قابل چاپ