social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

چهارشنبه1400/8/5

13:32:4

3416

شریعتی در بازدید از شرکت سپهر منور:

با واحدهای زیر پله ای غیراستاندارد برخورد می شود 

رییس سازمان ملی استاندارد ایران و هیات همراه از واحد تولیدی سپهر منور که عنوان واحد نمونه کشوری را کسب کرده است، بازدید کرد.
غلامرضا شریعتی، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در جریان این بازدید ، تولید ۵۰۰ نوع محصول روشنایی را در مجموعه تولیدی سپهر منور کم نظیر دانست و حمایت و صیانت از واحد های تولیدی که کیفیت را ملاک کار خود قرار داده اند، رسالت اصلی سازمان استاندارد برشمرد.
وی با اشاره به سابقه صنعتی شدن ایران در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ افزود: یکی از معیارهای ورود به عرصه تولید از نگاه صاحبنظران در آن دوران، گرایش تجار به سمت تولید همان محصول بود چرا که معتقد بودند بخشی از زیرساخت های لازم برای تولید محصول در کشور به واسطه واردات فراهم شده است.
وی به واردات انواع روشنایی تا تولید این محصول در تنوع بالا در مجموعه سپهر منور اشاره کرد و گفت: تولید، اشتغالزایی و تجارت لازمه اقتصاد پویا است و سازمان استاندارد از واحدهایی که نگاه کارآفرینی ، اشتغالزایی و صادرات دارند حمایت و پشتیبانی می کند. 
شریعتی در ادامه با بیان اینکه تولیدات زیر پله ای و نامرغوب به واحدهای تولیدی خوشنام ضربه می زند ‌، تاکید کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه با انجمن تولیدکنندگان لامپ های روشنایی ، اجازه نخواهیم داد، ورود کالاهای بی کیفیت، سلامت جامعه را به مخاطره انداخته و نام تولید کننده ایرانی را خدشه‌دار کند . 
شریعتی با بیان اینکه کیفیت مهم ترین عامل بقا و پایداری بنگاه‌های تولیدی است، تاکید کرد: با استناد به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد به طور جدی و ریشه ای با تقلب در تولید برخورد می شود.
محمودرضا طاهری، مدیرکل استاندارد استان تهران نیز در ادامه ، از تلاش این مجموعه برای ارتقای سطح کیفی تولیدات قدردانی کرد. 
طاهری ، واردات کالای قاچاق را تهدیدی برای تولید داخل ذکر کرد و گفت: متاسفانه کارگاههای زیرزمینی با برندهای ناشناخته کالای بی کیفیت را وارد بازار می کنند . 
وی عزم ملی برای برخورد ریشه ای با این معضل را ضروری دانست و گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با تولید کنندگان می توانیم بازار سالم و عاری از محصول بی کیفیت و غیر استاندارد داشته باشیم . 
رییس سازمان ملی استاندارد ایران و هیات همراه از بخش های مختلف شرکت تولیدی سپهر منور، تولید کننده انواع لامپ و روشنایی بازدید کردند.


برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.

تصاویر

نسخه قابل چاپ