social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

دوشنبه1400/9/22

09:29:4

1759

راهکارهای کاهش آلودگی هوا عملیاتی می شود

در جلسه بررسی راهکارهای کاهش آلودگی هوا با حضور معاون اول رییس جمهور، وزرای کشور، صنعت، معدن وتجارت، راه و شهرسازی، نیرو همچنین روسای سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان هواشناسی، شهردار و استاندار تهران، مقرر شد کمیته‌ای به ریاست وزیر کشور و مسئولیت اجرایی شهردار تهران و با عضویت وزرای امور اقتصادی و دارایی، نفت، صمت، راه و شهرسازی، سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان حفاظت محیط زیست، استانداری و شهردار تهران و پلیس راهور تشکیل و نقشه راه و برنامه مبارزه با آلودگی هوای کلانشهرها در حداقل زمان تدوین شود.
وزیر کشور در جلسه ای که روز گذشته به همین منظور در آن وزارتخانه برگزار شد، موضوع آلودگی هوا را مهم ترین چالش های کلان شهرهای کشور عنوان و تاکید کرد: باید با استفاده از روشهای علمی و فناورانه به سمت مدیریت این مساله در کشور گام برداریم.
دکتر احمد وحیدی در این جلسه که با حضور مقامات دستگاههای متولی اجرای قانون هوای پاک برگزار شد گفت: امروزه یکی از مهم ترین مشکلات کلان شهرهای کشور، موضوع آلودگی هواست که باید در این خصوص از تمام ظرفیت های ممکن برای کاهش آلودگی و داشتن هوای پاک استفاده کنیم.
در همین راستا، سازمان ملی استاندارد ایران مشارکت جدی در احکام برنامه عملیاتی مقابله با آلودگی هوای کلان شهرهای کشور را در دولت سیزدهم خواهد داشت.

برای مشاهده تصاویر جلسه بررسی وضعیت آلودگی هوای کلان شهرها به ریاست معاون اول رییس جمهور کلیک کنید.
برای مشاهده تصاویر نشست بررسی اجرای قانون هوای پاک به ریاست وزیر کشور کلیک کنید.
نسخه قابل چاپ