social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

جمعه1400/9/26

12:51:1

2850

دکتر اسلام پناه:

پژوهش، موتور پیشران توسعه و اقتدار کشور است

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در پیامی به مناسبت هفته پژوهش، تحقیق و پژوهش را یکی از اساسی‌ترین الزامات در تحقق پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور دانست و آمادگی این سازمان را برای دریافت طرح ها و پیشنهادات نوآورانه ی تمامی پژوهشگران به منظور افزایش کیفیت زندگی مردم شریف ایران اسلامی اعلام داشت.

 متن کامل پیام به این شرح است؛ 
 
در طلیعه گام دوم انقلاب کبیر اسلامی، جوانان به عنوان بزرگترین و مهمترین نیروی حرکت و تغییر، با اتکا به عرصه پژوهش و فناوری نقش موثر و بسزایی در توانمندسازی انقلاب کبیر اسلامی ایفا نموده اند. امر پژوهش به عنوان منبع استراتژیک میتواند کشور را در عرصه رقابت جهانی، رفاه اقتصادی و رفاه ملی، ارتقاءتوان رقابت بین المللی در توسعه دانش بنیان به طور موثر و چشمگیری یاری نماید. تحقیق و پژوهش یکی از اساسی‌ترین الزامات در تحقق پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشورها است و قدرت و استقلال آنها بر پژوهش و تولید علم استوار است.
رهبر معظم و حکیم انقلاب (مدظله العالی) در بیانیه متعالی و حکیمانه گام دوم خطاب به جوانان، علم و پژوهش را به عنوان اولین توصیه در مسیر آینده پرامید و رشد کشور بیان فرموده و جهاد علمی را به صراحت از جوانان مطالبه نمودند. جهاد علمی جز با میدان دادن و تکیه به پژوهشگران شایسته جوان و انقلابی و همچنین ریل‌گذاری پژوهشها برای رفع نیاز های کشور و کاربردی نمودن آنها میسر نخواهد شد. تحقیقات و پژوهش باید در کشور مسأله محور باشد و باید جهت گیری و برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی به سمت رفع نیازهای جامعه باشد، کاربردی بودن پژوهش ها لازمه تحقق نگاه پژوهش محور در فرایند رشد و تعالی کشور است. شرکت های دانش بنیان از نمونه های موفق نگاه کاربردی به پژوهش است. اساس توسعه همه جانبه توليد اســتفاده از علم و تكنولوژي است. آنچه كه در كشور موجب ترقي و توسعه پايدار و همه جانبه میشود حاصل ارتباط و تعامل صحيح بين پژوهش و صنعت میباشند و هر يك از اين دو به تنهايي آن چنان سـر نوشت ساز نمیباشند مگر آنكه يك ارتباط و تعامل منطقي و دو طرفه بين آنها ايجاد شود.

با توجه به رستاخیز علمی که در کشور به مدد پژوهشگران و نخبگان در کشور رخ داده و با شتابی که در پیش گرفته ایم، مایه شگفتی تمام کشورهای جهانی خواهد شد. جوانان، پژوهشگران و دانشمندان باید تلاش کنند تا به قله های دانش و پژوهش در رشته های مختلف علمی و بنیادین برسیم. انقلاب کبیر اسلامی، شهیدانی نیز در راه علم و پژوهش از قبیل شهدای هسته‌ای و سلامت داده است، اما این چشمه جوشان است و حرکت های قوی تری در پس حرکت شهدای علمی وجود دارد و  با توکل به ایزد منان مسیر پیشرفت علمی را با قوت و اراده راسخ با کمک پژوهشگران پیش خواهیم گرفت و پیشرفت رشک‌آور ملت بزرگ ایران را به رخ دشمنان عنود و نظام سلطه خواهیم کشید.
در این میان سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان متولی اصلی کیفیت کالاها و خدمات در کشور، آمادگی خود را جهت دریافت طرح ها و پیشنهادات نوآورانه ی تمامی پژوهشگران، به ویژه جوانان بلند همت و انقلابی، در مسیر تقویت، اصلاح و تنظیم استاندارد های ملی جدید به منظور افزایش کیفیت زندگی مردم شریف و نجیب ایران اسلامی اعلام میدارد.
 
یاد و گرامی باد روح تمامی شهدای عرصه علم و فناوری کشور

 
دکتر مهدی اسلام پناه
آذر ۱۴۰۰
نسخه قابل چاپ