social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

يكشنبه1400/9/28

17:17:3

2490

دکتر اسلام پناه:

آینده نگری بهتر با منطق دیروز کارآمد نیست 

دهمین جشنواره پژوهش و فناوری پیش از ظهر امروز، یکشنبه ۲۸ آذر با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.
دکتر مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این جشنواره در بین پژوهشگران، علم را اقتدار و قدرت تعبیر کرد و گفت: علم باید ناظر بر غلبه و عامل بازدارندگی باشد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه تمام دانش ما درباره گذشته بوده و تمام تصمیم های ما درباره ی آینده است گفت: به طور دائم گذشته ،حال و آینده در ذهن افراد ساخته و بازسازی می شود. برای دستیابی به آینده بهتر باید نظم زمان حال را بر هم بزنیم.
دکتر اسلام پناه، با بیان اینکه علمی جویبار می شود که زاینده تفکر باشد افزود:  علمی که نتواند تاثیر گذار باشد ارزشی نیست.
وی آینده را همین امروز دانست و گفت : با ادراک مناسب از  واقعیت موجود باید برای داشتن آینده روشن به فکر تغییر باشیم چرا که آینده آمده است،اما هنوز گسترش نیافته است. 
دکتر اسلام پناه، جبران ناکارآمدی گذشته را نیازمند تلاش و کوشش مضاعف و سناریو نویسی کارآمد دانست و اظهار داشت: بزرگترین خطر در زمان آشفتگی و آشوب، خود آشفتگی و آشوب نیست، بلکه اقدام با منطق های دیروزی است.
وی با بیان اینکه با افکار سنتی و فارغ از پویایی نمی توان گشایشی ایجاد کرد، افزود: 
برای خروج از ایستایی نیازمند تفکر هستیم و متعهد بودن به تغییرات ما را در مسیر صحیح قرار می دهد و این فضیلت فکری است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، نیروهای متخصص و کارآمد را سرمایه های این پژوهشگاه برشمرد و گفت : با عدالت محوری باید ضمن حفظ ارزش های علمی و تخصصی از مهاجرت سرمایه های انسانی متخصص جلوگیری کنیم . 
خروج از پدیده ایستایی و سکون در سازمان ها باید با رهیافت های بهتر که بینشی ساز، باورپذیر و چالش گر و متمایز باشند توانمندی های بخش های درون و برون سازمانی و بومی سازی استانداردهای بین المللی بر پایه الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت را متجلی نمود.
فرزانه انصاری ، رییس پژوهشگاه استاندارد در این جشنواره با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) به سیره آن حضرت اشاره کرد و گفت: ایشان الگویی نمونه و بی بدیل به ویژه برای ماست.
انصاری با اشاره به تاثیر پژوهش و جایگاه آن در توسعه اقتصادی کشور  گفت: تفکر، پژوهش و نوآوری ، ارکان دستیابی به پیشرفت و توسعه پایدار است. 
وی با بیان اینکه تاثیر پژوهش باید به تولید ثروت منجر شود افزود: تولید علم در پژوهشگاه استاندارد به سمت استاندارد و در نهایت افزایش کیفیت تولید کالا یا ارائه خدمات می رود . 
رییس پژوهشگاه استاندارد سپس به ارتقاء جایگاه علمی ایران در سطح بین‌المللی اشاره کرد و گفت: براساس آمار جهانی، ایران به لحاظ تولید علم رشد قابل توجهی داشته است.
انصاری یادآور شد: پژوهشگاه استاندارد برای سومین سال پیاپی رتبه اول را در بین پژوهشگاه‌های کشور کسب کرده است.
در ادامه این برنامه معصومه محمودی میمند و مهرناز امینی فر به ترتیب رتبه اول و دوم اعضای هیات علمی پژوهشگاه استاندارد، رویا نوربخش، رتبه اول و رحیم فرجی و سید شهاب معینیان رتبه سوم کارشناسان پژوهشگاه استاندارد و محمدرضا مقدم منش رتبه اول کارشناسان استاندارد استانی را کسب کردند و به عنوان پژوهشگران برتر این دوره از جشنواره مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.
نسخه قابل چاپ