social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

يكشنبه1401/1/14

22:13:4

1775

دکتر اسلام پناه در میز اقتصادی امروز : 

شرکت‌های خودروسازی باید در برابر استاندارد‌های قطعات مسئولیت پذیر و پاسخگو باشند

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد ایران در میز اقتصادی امروز، در گفت و گوی تلفنی در کنار محمد مهدی برادران، معاون وزارت صمت، دهقانی نیا، سخنگوی ستاد قاچاق کالا و ارز،اکبری تالار پشتی، نماینده مجلس و رییس کمیسیون صنایع و معادن،  محمد رضا نجفی منش، رئیس انجمن همگن قطعه سازان خودرو به بررسی موضوع قاچاق قطعات یدکی پرداخت.
دکتر مهدی اسلام پناه در پاسخ به نگاه سازمان ملی استاندارد ایران به بحث لوازم یدکی قاچاق و تقلبی گفت: مجموعه‌ای از شرکت ها، که مسئولیت تهیه قطعات را دارند در تهیه چشمگیر و تعیین کننده قطعات با تفاوت قیمتی بازار باید پاسخگو باشند، زیرا بدهی سنگین معوق به قطعه سازان تحمیل و ناشی از همین گونه سیاست ها  است.
افتر مارکت ها و OEMها  از دیگر رویکردهای تشریحی رییس سازمان ملی استاندارد ایران بود، ایشان در این زمينه افزودند هم اکنون وزارت صمت کمیته کیفی سازی برای ۵ قلم کالا تشکیل داده است که شرکت‌های خودروسازی باید در برابر زنجیره استاندارد‌های آن  مسئولیت پذیر باشند.
وی با تاکید بر اینکه  خودروسازی‌ها مکلف به استفاده از قطعات استاندارد می باشند افزود: در غیر این صورت خودرو توانایی روشن شدن نیز نخواهد داشت.

تصاویر

نسخه قابل چاپ