social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

سه‌شنبه1401/1/30

18:01:3

1220

رئیس سازمان استاندارد در همایش روز ملی آزمایشگاه تاکید کرد:

لزوم انجام آزمایش ها و پژوهش ها بر اساس شاخص های استاندارد 

دکتر مهدی‌ اسلام‌پناه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در همایش روز ملی آزمایشگاه که امروز به صورت مجازی برگزار شد، از اهمیت دو بال دانشگاه و صنعت برای توسعه و پیشرفت کشور سخن گفت.
صبح امروز به مناسبت روز ملی آزمایشگاه، انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران با همکاری شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) و به میزبانی دانشگاه لرستان، همایش گرامیداشت این روز را به‌صورت مجازی، برگزار کردند.
دکتر اسلام پناه در این همایش که مدیران و کارشناسان نظام آزمایشگاهی کشور نیز حضور داشتند با بیان اینکه نظام آزمایشگاهی دانشگاهی کشور باید ارتباطات کاربردی خود را با نظام صنعت کشور گسترش دهد گفت: بخش‌های پژوهشی و فناوری آزمایشگاهی صنایع کشور باید همکاری‌های دوجانبه خود را با بخش‌های نظام آزمایشگاهی گسترش دهند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه افزود: پژوهش‌ها و آزمایش‌ها باید براساس استانداردهای لازم انجام شود و نظام استانداردسازی و ارتقای شاخص‌های استاندارد، بیش از پیش، مورد توجه قرار گیرد.
دکتر اسلام پناه تصریح کرد: راه پیشرفت کشور اهمیت‌دادن به مقوله‌های دانش‌بنیان است و اینجاست که اهمیت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، نظام دانشگاهی و متغیرهای استاندارد، مشخص می‌شود.
وی با بیان اینکه فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان و کارآفرینی، زمانی در جامعه نهادینه می‌شود که بتوانیم به استانداردهای هر حوزه‌ای توجه کنیم خاطر نشان کرد: لازم است تحقیقات و پژوهش‌ها نیز از نوع کاربردی، استاندارد و در راستای نوآوری برای ارتقای کارآمدی‌ها و بهره‌وری‌ها باشد.
دکتر اسلام پناه در همین زمینه تشریح کرد:  استانداردسازی، بهره‌وری، کارآیی و تبادل اطلاعات برمبنای پژوهش‌، تحقیق و آزمایش، از عناصر بهم‌پیوسته برای رشد و پیشرفت کشور در همه زمینه‌هاست.

این همایش با سخنرانی دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان؛حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان؛دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛دکتر علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛دکتر احمد آقایی، رئیس هیئت مدیره انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران و برخی دیگر از شخصیت های علمی کشور ادامه داشت.
نسخه قابل چاپ