social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

چهارشنبه1401/3/4

21:05:2

1645

تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای اساسی وظیفه اولویت دار همه دستگاه هاست

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در نشست بررسی وضعیت صادرات و واردات کالاهای اساسی با مدیران کل استاندارد استان‌های دارای مرز آبی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: استنکاف دستگاه ها در ترخیص کالاهای اساسی جرم است و منجر به معرفی این دستگاه ها به قوه قضائیه خواهد شد.
دکتر مهدی اسلام پناه با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان مدعی العموم و یک دستگاه حاکمیتی خود را موظف به تسریع در تامین اقلام اساسی کشور به ویژه تامین غلات می داند گفت: به منظور تسریع در ترخیص کالاها در بنادر، نمونه برداری، آزمایش و ترخیص کالاهای اساسی باید در کمترین زمان ممکن و با دقت صورت گیرد تا نقش و وظیفه خود را در تامین غذای مردم ضمن حفظ و رعایت کامل الزامات فنی و استانداردهای مربوط به سلامت به بهترین وجه انجام دهیم. 
دکتر اسلام پناه افزود: مصمم به انجام وظایف قانونی خود هستیم و موضع سازمان ملی  استاندارد ایران، موضع اقتدار و حفظ شان سازمان و صیانت از منافع ملی و صرفه و صلاح مردم با ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این جلسه به مدیران کل استاندارد استان‌ها تاکید کرد: استنکاف ها را به استحضار دادستان و استانداران برسانند.
دکتر اسلام پناه، کم‌فروشی حتی در برندهای معروف کشور، را مصداق ظلم دانست و گفت: با پیگیری های سازمان ملی استاندارد ایران از این کم‌فروشی ها جلوگیری خواهد شد و نتایج آن به اطلاع مردم خواهد رسید.
 وی تاکید کرد: طبق نص صریح قرآن کریم که می فرماید ویل للمتففین باید تمامی ترازوها به دقت بررسی شوند و با هرگونه کم‌فروشی چه کمی و چه کیفی مبارزه شود. 
در ادامه، مدیران کل استاندارد استان‌های دارای مرز آبی، میزان غلات گندم، ذرت و جو انباشته شده در بنادر کشور را بیش از یک میلیون تن و دلیل آن را تاخیر در پرداخت کارمزد، تنظیم نکردن اظهارنامه توسط واردکنندگان و عدم مطابقت بعضی محموله ها با استاندارد عنوان کردند.
 سپس، دکتر احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ضمن اشاره به ضرورت تسریع در ترخیص محموله های اظهار نشده گفت: به منظور جلوگیری از فساد این محموله ها، باید از تاخیر در ترخیص این کالاها جلوگیری شود.

تصاویر

نسخه قابل چاپ