social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

پنجشنبه1401/3/12

14:06:0

2096

تاکید رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به همه استان های مرزی:

از همه ظرفیت های موجود برای ترخیص کالاهای اساسی استفاده کنید

دکتر مهدی اسلام پناه، در سومین جلسه کارگروه تسهیل و تسریع واردات کالاهای اساسی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران، از موثرترین دستگاهها در انتقال کالاهای اساسی در کشور است، به مدیران کل استاندارد استانهای مرزی کشور تکلیف کرد: از تمام توان و ظرفیت های موجود استفاده کنید تا در ترخیص کالاهای اساسی خللی پیش نیاید. 
معاون رییس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام ۱۵ خرداد گفت: حضرت امام خمینی ( ره )، انقلاب و نهضت انقلابی را رهبری فرمودند تا امروز جمهوری اسلامی ایران بتواند در دنیا به عنوان کشوری تعیین کننده و پیشرو محسوب شود.
وی تدوین رویه های دقیق در معاونت ارزیابی کیفیت برای تسریع در ترخیص کالاها را ضروری و مهم دانست و افزود: این رویه ها باعث سرعت و سهولت ترخیص کالاهای اساسی در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها است. 
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه با بیان اینکه حجم زیادی از کالاهای اساسی از استان خوزستان وارد کشور می شوند بر تقویت اداره کل استاندارد این استان تاکید کرد. 
وی با اشاره به بخشنامه دولت برای آمادگی تمام دستگاههای مرتبط با انتقال کالاهای اساسی به سراسر کشور، به مدیران خود یادآور شد: به صورت مستمر و بدون وقفه آماده خدمت رسانی به مردم در اجرای طرح و برنامه های دولت مردمی هستیم.
دکتر اسلام پناه، سازمان ملی استاندارد ایران را از مهمترین دستگاههای مرتبط با واردات کالاهای اساسی برشمرد و گفت: این سازمان در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها که یک اتفاق بزرگ اقتصادی قلمداد می شود، تمام ظرفیت های قانونی و توانمندیهای خود را به کار می گیرد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به طرحهای اقتصادی دولت ادامه داد: اتفاق بزرگی در اقتصاد کشور به وقوع پیوسته است و ما نیز موظف هستیم با رفتار جهادی و متفاوت از گذشته، با مسئولان و دولتمردان همراه باشیم. 
دکتر احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت، در ابتدای جلسه کارگروه تسهیل و تسریع واردات کالاهای اساسی گفت:  گزارش های ارسالی از سوی مدیران کل استاندارد استانهای مرزی به صورت هفتگی جمع بندی و به دولت ارسال می شود .
وی افزود: دولت نیز به منظور تسریع در ترخیص کالاهای اساسی، نتایج ارزیابی ها و اطلاعات احصاء شده را در اختیار دستگاه‌های مرتبط قرار می دهد.
معاون ارزیابی کیفیت در ادامه، برای بهبود عملکرد و تقویت اداره کل استاندارد استان خوزستان به بیان نکات و توصیه هایی پرداخت.
 در این نشست، مدیران کل استاندارد استانهای خوزستان ، هرمزگان،  سیستان و بلوچستان ، گیلان،  تهران ، خراسان رضوی، گلستان، مازندران و بوشهر گزارش فعالیت‌های خود را از اجرای این طرح ارائه کردند.
سومین جلسه کارگروه تسهیل و تسریع واردات کالاهای اساسی به دستور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و در راستای اجرای تدابیر دولت مردمی برای تامین کالاهای اساسی، پیش از ظهر امروز در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.
برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.
نسخه قابل چاپ