social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

چهارشنبه1402/12/16

15:41:1

1455

به مناسبت هفته منابع طبیعی؛

کاشت نهال، یکی از مولفه‌های استاندارد برای داشتن زندگی باکیفیت و مطلوب است

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مراسم درختکاری: سنت درختکاری یک سنت حسنه و پر از خیر و برکات است که باید فراگیر شود و همه ما باید خود را پایبند به این سنت وفرهنگ بدانیم.
طبق رسم هر ساله، به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در محوطه این سازمان در کرج چند اصله نهال گردو، زیتون و نهال های خوش ریشه که با واریته ایرانی و مناسب برای خاک این منطقه است را غرس کرد.
دکتر مهدی اسلام پناه در این مراسم کاشت نهال و نگهداشت درخت را به عنوان یکی از مولفه های اصلی برای زندگی استاندارد و سالم همه افراد دانست و گفت: طبق استانداردهای زیستی، بشر برای داشتن زندگی مطلوب، نیازمند محیط زیست سالم و طبیعتی سبز و آباد است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با توجه به شرایط اقلیمی و اکولوژی کشورمان؛ تاکید کرد: همه ما علاوه بر کاشت نهال مثمر، باید در حفظ و نگهداشت نهال، همچنین صیانت از منابع آب و خاک طبق استانداردهای متداول جهانی و بین المللی همت گماریم تا بتوانیم زمینی سالم وهوای پاک را برای فرزندان و آیندگان کشور به یادگار گذاریم.
دکتر اسلام پناه با بیان اینکه امسال در ستاد مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران مستقر در کرج، قریب به هزار درخت مثمر کاشته شده است، افزود:  امروز که در هفته منابع طبیعی هستیم به صورت نمادین چند نهال گردو، زیتون و نهال های خوش ریشه که با واریته ایرانی و مناسب برای خاک این منطقه است غرس شد. البته این تعداد نهال به غیر از چند هزار نهال مثمری است که سال پیش و ماقبل آن کاشته شد.
دکتر اسلام پناه به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) در زمینه سرمایه گذاریهای پرسود ؛ یکی از این سرمایه گذاری ها را توسعه و فراگیر شدن فرهنگ درخت کاری و حفظ و نگهداری از آن دانست و خاطرنشان کرد: کاشت نهال علاوه بر خلق صحنه های طبیعی زیبا، تاثیر مستقیم در سلامت روح و روان انسان همچنین تاثیر بسزایی در هوای سالم ؛ حفظ ارزش‌های خاک با افزایش نفوذپذیری و کاهش فرسایش زمین دارد.
وی مردم کشورمان را  مردمی خوش ذوق، متمدن و دوستدار طبیعت دانست و با تاکید بر اینکه کاشت نهال باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود،  اظهار داشت: این فرهنگ باید در بین همه آحاد جامعه  احیا شود و برای ایجاد این همبستگی؛ لازم است دستگاههای متولی مرتبط، شرایط و زمینه را برای مشارکت عمومی در این امر حسنه مهیا کنند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: همه ما باید به صورت علمی و نه فقط نمادین، برای  صیانت از طبیعت کشورمان و ساخت ایرانی قوی که جزو اهداف پیش بینی شده دولت مردمی است تلاش کنیم .

تصاویر

نسخه قابل چاپ