social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار سازمان

بيشتر

يكشنبه1403/1/5

10:16:4

226

در راستای حمایت از تولید با کیفیت؛

برگزاری نشست‌های تخصصی با صاحبان صنایع غذایی برای حل مشکلات آن‌ها

دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غذایی و بهداشتی همواره نشست‌های فنی و تخصصی و دیدارهای مورد تقاضا از سوی تولیدکنندگان و انجمن‌های صنفی را برای دریافت دیدگاه‌ها و نظرات صاحبان صنایع و همچنین شناسایی موانع به منظور رفع چالش‌های پیش روی فعالان در بخش خصوصی را در سازمان ملی استاندارد ایران در دستور کار خود قرار داده است.
در این راستا دیداری با دبیر انجمن صنایع لبنی و مدیرعامل شرکت لبنی هستی لبن پاکدشت (ماهشام) صورت گرفت.
دکتر پیراوی ونک، با اشاره به قوانین، مقررات و دستورالعمل ها و استانداردهای حوزه  صنایع لبنی بیان نمود: خط قرمز ما که مبتنی بر قانون و مقررات می باشد، حفظ سلامت و ایمنی مردم است و تحت هیچ شرایطی از آن عدول نمی کنیم.
مدیر کل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غذایی و بهداشتی، تولید با کیفیت و استمرار آن را به عنوان یکی از اهداف رییس سازمان در دوره تحولی مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: نشان ملی استاندارد ایران ناظر بر صــیانت از کیفیت محصولات دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد می باشد.
وی، با بیان اینکه نشانه گذاری برروی بسته بندی علاوه بر  اطمینان خاطر به مصرف کنند‌گان، امکان ردیابی و رهگیری محصول و اصالت پروانه های صادره را فرآهم می آورد؛ بیان داشت: دستورالعمل «نحوه نشانه گذاری محصولات دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد» مبتنی بر قانون و به منظور حفظ حقوق عامه و وحدت رویه برای دومین بار مورد تجدیدنظر قرار گرفت.
در این نشست مهندس رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به رشد و پیشرفت صنایع لبنی کشور اظهار داشت: پیگیری های مستمر سازمان ملی استاندارد ایران در اجرای ضوابط و قوانین، منجر به رشد و توسعه صنعت لبنی کشور شده است.
وی، بقای صنعت را در گرو اعتماد مصرف کننده دانست و خواستار انعقاد تفاهم نامه چندجانبه با محوریت سازمان ملی استاندارد ایران جهت بالندگی صنعت و افزایش اعتماد عمومی شد.
دکتر ابوالقاسم باهری، مدیر عامل شرکت هستی لبن پاکدشت در این نشست، توجه به مقوله کیفیت را اساس کار خود دانست و با استقبال از طرح نشان استاندارد برتر، گفت: صاحبان صنایع می توانند در کنار متخصصان آن سازمان با انتقال تجربیات به رشد و بالندگی صنعت خود کمک نمایند.
وی در این نشست؛ خواستار سیاست‌های تشویقی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران شد که در این راستا دکتر پیراوی به اقدامات تحولی سازمان در خصوص اعطاء نشان استاندارد برتر؛ منبعث از قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، اشاره کرد و توضیح داد: طرح مذکور در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران برای بالندگی فعالان اقتصادی، واحدهای تولیدی و همچنین ترغیب تولید کنندگان داخلی به تولید محصول با کیفیت و هدایت نظام بازار به سمت رقابتی شدن معرفی شده است.
نسخه قابل چاپ