social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار سازمان

بيشتر

دوشنبه1400/9/1

09:25:2

1202

فقیه مجتهد و صاحبنظر در امر حلال:

سازمان ملی استاندارد ایران ؛ تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور است

آیت الله احمد مبلغی، فقیه مجتهد و صاحبنظر در امر حلال،در بازدید از واحد تولیدی کشت و صنعت فارابی در استان خوزستان، نظارت بر اجرای مقررات اعطای نشان حلال برای محصولات غذایی را مورد توجه قرار داد.
آیت الله مبلغی با بیان اینکه برند ملی حلال تنها نشان رسمی حلال کشور است، افزود: ثبت هر نشان دیگر با این عنوان، فاقد اعتبار قانونی است و تخلف محسوب می‌شود.
 وی با بیان اینکه طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، نشان ملی حلال در اختیار سازمان استاندارد ایران قرار دارد اظهار داشت: این نشان با محوریت، نظارت و امضای فقیه مجتهد و صاحبنظر در امر حلال به کالا‌های تولیدی اعطا خواهد شد.
آیت الله مبلغی توجه به نشان حلال را عامل خودکفایی و سلامت سفره‌های مردم دانست و بیان داشت: این مهم در افزایش صادرات و پویایی اقتصاد ایران به عنوان یک کشور اسلامی تاثیر دارد.
وی با بیان اینکه استاندارد در جامعه نیازمند قانون است و ذات قوانین باید از فقه گرفته شود تصریح کرد: مباحث فقهی اگر دقیق و درست پیاده سازی شوند به تحقق موضوع حلال در جامعه کمک خواهند کرد.
فقیه مجتهد و صاحبنظر در امر حلال در ادامه با تقدیر از فعالیت فنی و تخصصی شرکت ها در امر حلال اظهار کرد: با گسترده‌تر شدن خدمات این واحد تولیدی در حوزه حلال و برطرف شدن موانع، توسعه بیشتری در این حوزه حاصل می‌شود.
در پایان،آیت الله مبلغی، پروانه کاربرد نشان حلال واحد تولیدی کشت صنعت فارابی را به مدیرعامل این مجموعه اعطا کرد.

تصاویر

نسخه قابل چاپ