social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار سازمان

بيشتر

دوشنبه1400/9/8

11:20:2

369

همبرگر خام دستی استاندارد نیست

در فرآورده " همبرگر دستی "  نوع گوشت و مواد مصرفی، محل و نحوه تولید و کنترل کیفیت مشخص نبوده و به همین دلیل مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران نیست.
 به گزارش دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال،  فرآورده همبرگر خام منجمد طبق استاندارد ملی ایران شماره 2304 با عنوان " همبرگر خام منجمد – ویژگی ها و روش های آزمون " مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد بوده و استانداردی با عنوان " همبرگر دستی " وجود ندارد . 
در همین راستا واحدهای تولیدی موظف هستند فرآورده های تولیدی خود را بر اساس استاندارد ملی عنوان شده ، با نام و نوع فراورده " همبرگر خام منجمد " تولید و پس از اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد به بازار عرضه و سپس بر زنجیره تامین و عرضه کالای خود نظارت نمایند. 
عرضه کنندگان نیز باید خریدهای خود را با اخذ فاکتور رسمی از نمایندگان و شرکت های پخش شناخته شده انجام دهند.
هموطنان گرامی هنگام خرید کالا کد 10 رقمی زیر نشان استاندارد درج شده بر روی محصول را به شماره 10001517 پیامک و از اعتبار و اصالت پروانه علامت استاندارد اطمینان حاصل نمایند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت مراتب را به ادارات کل استاندارد استان‌ها، سامانه 1517 یا پورتال سازمان  به نشانیwww.isiri.gov.ir اعلام تا اقدام قانونی لازم به عمل آید.
نسخه قابل چاپ