social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار سازمان

بيشتر

دوشنبه1400/10/13

10:13:1

1598

شهید بین المللی، امتی ترین شخصیت جهان اسلام

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا

شهادت پاداش انسان های بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی است، شخصیتی که نمونه واقعی جهاد فی سبیل الله است. سردار سرافراز آسمانی، قهرمان امت اسلامی و مایه عزت و افتخار نه فقط ایرانیان بلکه تمام مسلمانان و مستضعفان ستمدیده جهان خواهد بود. او امروز فراتر از یک شخص، بدل به یک گفتمان و مکتب شده است. شهادت سردار پایه های قدرت های استکباری را لرزانده و دماء مطهرش استکبار جهانی را در هم شکست. اثر و پژواک ترور بزدلانه و ظالمانه شهید عزیزمان سبب شکل گیری انرژی جدید به صورت خودجوش، آتش به اختیار و مصمم برای یک انتقام گیری سخت و راهبردی، هم در جغرافیای وسیع و هم در طول زمان، با تأثیرات شگرف خواهد بود. بدون تردید انتقام این جنایت بزرگ در جغرافیای به مختصات جهان اسلام گرفته شده، ادامه و فراموش نخواهد شد. حلاوت این جنایت بزرگ برای دشمن به تلخی و زباله تاریخ تبدیل گردید. سردار شهید؛ پرورش یافته مکتب بزرگ مرد تاریخ، امام خمینی کبیر (ره) و سرباز مخلص و بی ادعای رهبر حکیم انقلاب بود. مطلب سلیمانی، مکتب تعلیم و تربیت مردان و زنان بزرگ و انقلابی است و در پرتو تلاش مخلصانه و تدبیر این عزیز، جبهه مقاومت مسلمانان و مستضعفان در جهان گسترده و عمیق تر شده و به‌طور حتم این پرچم برافراشته هر روز پرفروغ تر خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی «صدق» و «اخلاص» را خلاصه و نماد و نمایه مکتب سلیمانی خوانده و فرمودند شهید سلیمانی، هم در زمان زنده بودنش استکبار و ظلم را شکست داد، هم با شهادتش امپریالیست و طغیانگر آن را شکست داد. او به راهبرد جمهوری اسلامی ایران به عنوان هویت ملی و اسلامی نه تنها در حرف و سخنی که در عمل و اقدام مومن بود.ترویج سبک فرماندهی و مدیریت حاج قاسم می‌تواند به افزایش ارتقای خودباوری میان نخبگان جوان و کمک به فعال شدن ظرفیت مدیریت جوانان نخبه کشور کمک کند و از وابستگی به بیگانگان کم کرده و سبب تقویت اهتمام به ساخت استحکام درونی قدرت نظام مقدس و در نتیجه افزایش مولفه های استقلال و خود اتکایی شود.
در انتها سلام و درود میفرستیم بر شهیدان راه خدا و سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی مهندس و دیگر شهدای والامقام دفاع مقدس و مدافعین حرم که با بذل جان عزیز خود امنیت و آرامش را برای ما رقم زدند و بر ماست که امانتدار خوبی برای مسیر پر افتخار شهادت و استقامت در برابر ظلم و استکبار باشیم و به توصیه شهید عزیزمان در سخنرانی‌ها و وصیت نامه های ایشان که اعتقاد عملی به ولایت فقیه است، عمل کنیم و انشاءالله خداوند متعال یاری کننده مومنان و مظلومان خواهد بود.
«وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ»
دکتر مهدی اسلام پناه
نسخه قابل چاپ