social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار سازمان

بيشتر

دوشنبه1401/4/6

20:45:1

1274

دکتر ابراهیمی:

شرط واردات کره از نیوزیلند رعایت استانداردهای ملی ایران است

کمیسر منطقه ای وزارت صنایع پایه نیوزیلند در سفر خود به جمهوری اسلامی ایران به منظور مذاکره برای اصلاح حد مجاز اسید لوریک موجود در کره، با مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران دیدار و گفت و گو کرد. 
دکتر سید ابراهیم ابراهیمی، سرپرست دفتر تخصصی امور بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست با اشاره به سوابق جلسات مشترک در سالهای گذشته گفت: در آن جلسات مقرر شد، پیش از انجام هرگونه مذاکره برای بازنگری بیشینه اسیدلوریک در استاندارد ملی ایران، تحقیقات علمی توسط طرفین انجام و یافته های علمی مبادله شود. 
دکتر ابراهیمی مبنای برگزاری این جلسه را درخواست وزارت صنایع پایه نیوزیلند برای تغییر حد مجاز میزان اسیدلوریک اعلام کرد و افزود : این جلسه به منظور بازنگری در حد مجاز میزان اسیدلوریک محموله های وارداتی کره حیوانی و افزایش آن از ۴/۵ به ۶ در استانداردهای ملی برگزار می شود. 
وی با اشاره به انجام طرح تحقیقاتی توسط پژوهشگران پژوهشگاه استاندارد گفت: تحقیقاتی در زمینه ارزیابی ریسک میزان اسیدلوریک موجود در رژیم غذایی بر بروز بیماریهای قلبی و ارزیابی این ریسک با استفاده از حیوانات آزمایشگاهی و تعیین رابطه دُز مصرف انجام شده است. 
سرپرست دفتر تخصصی امور بین‌الملل تاکید کرد: خط قرمز ما سلامتی مردم است و تمامی تحقیقات و حساسیت ها بر همین اساس انجام می شود.
اندرو پاویت، کمیسر منطقه ای وزارت صنایع پایه نیوزیلند نیز در این نشست با اشاره به تحقیقات انجام شده در این مورد تصریح کرد:  با توجه به شرایط اقلیمی نیوزیلند، نوع تغذیه دام و شیوه های دامداری در آن کشور در حال حاضر میزان اسیدلوریک موجود در بخشی از کره تولیدی نیوزیلند در محدوده ۶ قرار دارد.
وی با بیان اینکه ایران شریک تجاری خوبی برای کشور نیوزیلند است، ابراز امیدواری کرد: این همکاری ها بیش از پیش گسترش یابد.
کمیسر منطقه ای وزارت صنایع پایه نیوزیلند با نظر مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران درمورد واردات کره با میزان اسیدلوریک کمتر از ۴/۵ موافقت کرد و گفت: باید به استانداردهای ملی ایران احترام گذاشت و تلاش مضاعفی برای اطمینان از انطباق محموله های صادراتی با استاندارد ملی ایران انجام شود. 
در این جلسه مقرر شد ؛ طرح های تحقیقاتی مشترک بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند انجام شود تا به نتیجه مطلوب در این بخش برسیم و تا آن زمان صادرات کره نیوزیلند به ایران مطابق با استانداردهای ملی ایران باشد.
در جلسه دکتر صادق محبی، مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و سرپرست دفتر حوزه ریاست، هماهنگی امور استانها و دبیرخانه شورای عالی استاندارد، دکتر پیراوی ونک ، سرپرست دفتر نظارت بر استانداردهای صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال، مهندس علی پور، مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی، دکتر قلاسی، مدیرکل دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی، دکتر امینی فر، عضو هیئت علمی گروه پژوهشی فرآورده های غذایی حلال و کشاورزی پژوهشگاه استاندارد، دکتر فرجی، عضو هیئت علمی گروه پژوهشی فرآورده های غذایی حلال و کشاورزی پژوهشگاه استاندارد در این جلسه حضور داشتند.
برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.
نسخه قابل چاپ