social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار سازمان

بيشتر

شنبه1401/5/8

17:47:5

1092

استانداردسازی خدمات از جمله آموزش و پرورش در رویکرد تحولی سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد

دکتر ساده، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در جلسه هم اندیشی با مسئولان وزارت آموزش و پرورش  که با حضور دکتر کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش و مدیران این دو دستگاه برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی به مهمانان حاضر در جلسه گفت: در دوران مدیریت پیشین بیشتر به استاندارد کالاها پرداخته شده بود و از استانداردسازی خدمات غفلت شد و ما در رویکرد تحولی نظام استاندارد بنا را بر این گذاشته ایم که در سال ۱۴۰۱ نظارت بر خدمات را نیز پیگیری کنیم.
دکتر ساده ضمن تاکید بر اهمیت حوزه آموزش و پرورش برای مردم و همچنین دولت مردمی افزود: خدمات آموزشی،  ورزشی، بهداشتی و همچنین خدمات در حوزه گردشگری در دستور کاری سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران  با اظهار امیدواری از اینکه تلاش های ما در سازمان ملی استاندارد ایران با تدوین استانداردهای جامع باعث شیرین شدن کام ملت ایران و رضایت عمومی شود بر نقش مدعی العمومی و نظارت استصوابی سازمان ملی استانداردتاکید کرد و افزود: نقش دستگاه های خدمات رسان از جمله آموزش و پرورش در حوزه اجرایی و استانداردسازی بسیار سازنده و موثر است.
در ادامه دکتر کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت استانداردسازی خدمات بویژه در حوزه آموزش و پرورش گفت: مقوله آموزش و پرورش بواسطه همه شمولی و دربرگیری آن برای همه مردم اهمیت دارد و کیفیت بخشی به آن نیز از اهداف دولت محترم است و بر اساس سند تحول مردمی دولت ما موظف به رتبه بندی مدارس هستیم.
دکتر کاظمی با اشاره به اینکه برای استانداردسازی و ارزیابی ها دست یاری به سوی سازمان ملی استاندارد ایران آورده ایم، رتبه بندی معلمان را در کنار رتبه بندی مدارس متضمن کیفیت بخشی به آموزش و پرورش عنوان کرد و بیان داشت: در راستای اجرای سند تحول خود را مکلف به ارتقای سطح آموزش و کسب رضایت مردم می‌دانیم.
در ادامه این جلسه مقرر شد سلسله جلساتی بین سازمان ملی استاندارد ایران و آموزش و پژوهش برگزار شود و کمیته های فنی و برنامه ریزی سازمان استاندارد با حضور متخصصان حوزه آموزش و پرورش و همچنین ذی نفعان آموزش از جمله اولیای دانش آموزان برگزار شود و استاندارد های جامعی در این حوزه تدوین شود. همچنین با عنایت به اینکه در سال 1401 موضوع ارزیابی کیفیت مدارس ابتدایی مطابق استانداردهای ملی مربوطه در دستور کار سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد، دو دستگاه ابراز امیدواری نمودند این موضوع که شروعی بر استانداردسازی کیفیت خدمات آموزشی و ارزیابی دوره‌ای آن توسط مرجع مستقل حاکمیتی می‌باشد، نتایج ارزنده‌ای در پی داشته باشد.
در پایان جلسه دکتر ساده پاسخگوی سوالات خبرنگاران خبرگزاری های مختلف  کشور بودند.
نسخه قابل چاپ