social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار سازمان

بيشتر

چهارشنبه1401/5/12

18:28:1

704

دکتر ساده:

با نقش فعال و فرابخشی سازمان ملی استاندارد ایران، رسوب کالای اساسی به حداقل رسید

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در دوازدهمین جلسه تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای اساسی، با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین علیه السلام ، اعلام کرد: طرح تسریع و تسهیل ترخیص کالاهای اساسی به عنوان یکی از سیاستهای دولت مردمی سیزدهم در دوران تحولی سازمان ملی استاندارد ایران لازم الاجرا بوده و تخطی از آن قابل قبول نمی باشد.
دکتر ساده به گزارش مدیرکل استاندارد استان خوزستان مبنی بر اینکه موجودی ۵۴۹ هزار تن کالای اساسی دپو شده در گمرک استان طی ۱۲ هفته از اجرای این طرح با ترخیص به موقع، به حدود ۶۰ هزار تن کاهش یافته است اشاره نمود و افزود:
پس از مدت ها ماندگاری کالاها در گمرکات، امروزه کالاهای اساسی به صورت روان ترخیص می شوند.

*
بروکراسی اداری نباید باعث ماندگاری کالا باشد
معاون ارزیابی کیفیت در ادامه رسوب کالا به علت بروکراسی اداری زائد را تخلف دانست و گفت: ترخیص کالاهای اساسی باید در حداقل زمان انجام شود.
دکتر ساده خطاب به مدیران کل استاندارد استانهای مرزی کشور یادآور شد: با نگاهی فرابخشی و با همکاری با سایر دستگاههای مرتبط برای ترخیص کالاهای اساسی که ماندگاری آن در شرایط جوی و بروز بلایای طبیعی منجر به خسارات جبران‌ناپذیری می شود هیچگونه تعلل نداشته باشید.

معاون سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به بخشنامه اخیر این سازمان به آزمایشگاه های همکار در اجرای زمانبندی نتایج آزمون یادآور شد: آزمایشگاه های همکار موظفند نتایج آزمون را حداکثر تا ۵ روز و در مورد آزمایش های میکروبی تا ۷ روز اعلام کنند تا ماندگاری کالا به حداقل برسد.
دکتر ساده با تاکید بر اینکه نباید تعلل و تاخیر در بدنه سازمان ملی استاندارد ایران باشد افزود: این سازمان در اجرای سیاست های دولت در تسهیل و تسریع کالاهای اساسی در روان‌سازی فرایندها همزمان با صیانت از ایمنی و سلامت جامعه به عنوان یک سازمان چابک عمل کرد.
در این جلسه مدیران کل استاندارد استان های خوزستان ، بوشهر ، هرمزگان ، سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی، گیلان ، گلستان و مازندران و تهران گزارش عملکرد این هفته استان مربوطه را در اجرای طرح تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای اساسی اعلام کردند.

تصاویر

نسخه قابل چاپ