social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار سازمان

بيشتر

دوشنبه1401/5/24

22:38:1

1369

استاندارد زعفران اجباری است

صدیقه درستی کارشناس دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی ، آرایشی ، بهداشتی و حلال در گفت و گو با برنامه مثبت سلامت ، گفت: از سال ۱۳۹۵ استاندارد زعفران اجباری اعلام شده است و زعفران موجود در بازار باید دارای نشان استاندارد باشد. 
وی با بیان اینکه ، زعفران دارای نشان استاندارد از لحاظ ویژگی های رنگ، عطر و طعم، موادخارجی، آلاینده های فلزی و میکروبی مورد ارزیابی کیفی قرار می گیرند اظهارداشت: زعفران های دارای نشان استاندارد باید فاقد هرگونه مواد خارجی بوده و وجود مواد خارجی در زعفران به عنوان نقص بحرانی تلقی می شود. 
مهندس درستی از وجود حدود 200 واحد تولید کننده فعال زعفران در کشورکه دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد می باشند خبر داد و افزود: جهت ارزیابی کیفی فرآورده زعفران نمونه برداری از محل  تولید  و سطح عرضه داریم و همواره این محصول را مورد پایش قرار می دهیم و درصورت مشاهده هر گونه مغایرت برخورد لازم، طبق قوانین صورت می گیرد.
وی با تاکید بر خرید زعفران با نشان استاندارد خاطرنشان کرد : مصرف کنندگان با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد به شماره 10001517می توانند از اصالت محصول خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

برای مشاهده کلیپ مصاحبه کلیک کنید.
نسخه قابل چاپ