social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار سازمان

بيشتر

يكشنبه1402/12/13

16:38:5

516

در آستانه ماه مبارک رمضان و عیدنوروز؛

استفاده از توان نیروی بسیج در کنترل وسایل توزین و سنجش

همزمان با در پیش بودن " ماه مبارک رمضان " و " عید نوروز " و افزایش داد و ستد عمومی و اصناف؛ طرح ویژه نظارت بر صحت عملکرد تمامی وسایل توزین و سنجش با مشارکت نیروهای بسیج مردمی اجرا می شود.

رییس مرکز اندازه شناسی در نشستی با رییس سازمان بسیج اصناف کشور در سازمان ملی استاندارد ایران به گستردگی فعالیت های این مرکز اشاره کرد و گفت: رییس سازمان ملی استاندارد ایران در دوره تحولی همواره بر استفاده از ظرفیت های مردمی به ویژه نیروهای بسیجی تاکید دارندو این براساس عملکرد بسیج عزیز در طرح های ملی بوده است.
دکتر حسن خانه زر با اشاره به کنترل و صحت سنجی ترازوها در ایام شب یلدا در سراسر کشور گفت : این طرح مورد استقبال مردم و اصناف قرار گرفت و درصد بالایی از میزان رضایت و حس اعتماد و امید افرینی در مردم و اصناف را در پی داشت.
وی با اشاره به تکالیف قانونی مرکز اندازه شناسی یادآور شد: سالانه ترازوهای اصناف؛ باسکول ها و نازل های سوخت در پمپ های بنزین کنترل می شود تا کم فروشی و در مواردی زیاد فروشی اتفاق نیافتد.
دکترغلامرضا حسن‌پور؛ رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به همکاری های متعدد بسیج در اجرای تکالیف دستگاههای دولتی در دولت مردمی سیزدهم گفت: نیروهای بسیج مستضعفان آمادگی خود را برای کمک به طرح نظارت مضاعف بر صحت عملکرد تمامی وسائل توزین و سنجش اصناف اعلام می دارد.
رئیس سازمان بسیج اصناف با بیان اینکه هر کجا بسیج وارد شده، نتایج خوبی را برجای گذاشت، تصریح کرد: حضور گسترده نیروهای بسیج و همکاری با دستگاههای مختلف ذیل اسناد بالادستی این سازمان با دولت مردمی سیزدهم دنبال می شود.
 وی به تلاش دولت سیزدهم  در امیدآفرینی بین مردم اشاره کرد و افزود: رفع نگرانی اصناف و مردم در بخش های مختلف اقتصادی مهمترین دغدغه دولت، مسئولان و سازمان بسیج است و برای صیانت از حقوق همه اقشار جامعه در دادو ستد نیز از هیچ گونه مساعدتی دریغ نخواهیم داشت.
گفتنی است؛ جلوگیری از قاچاق در بازار گسترده پوشاک با اجرای دستور العمل برچسب پوشاک که مستقیم با سلامت در ارتباط دارند از دیگرموضوعات مطرح شده در این نشست بود که با همکاری سازمان بسیج اصناف این تکلیف با حداقل آسیب به اصناف اجرایی شود.
همچنین مقررشد کارگروههای اوزان و مقیاسها، حلال، ارزیابی انطباق در مراکز توزیع و عرضه و  مطالعات و پژوهش تشکیل گردد.
در این نشست مقرر شد؛ در ماه مبارک رمضان و ایام عید، طرح صحت سنجی وسایل توزین و سنجش با مشارکت و همکاری سازمان مردمی بسیج انجام گیرد و در آینده نزدیک برای توسعه همکاری های تفاهم نامه فی مابین توسط روسای دو سازمان توشیح و مبادله شود.


نسخه قابل چاپ