social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اطلاعیه و فراخوان

بيشتر

يكشنبه1397/9/4

12:40:0

389

سرور ابری چه استانداردهای استراتژیکی دارد؟

استانداردهای سرور ابری هنگام خرید و اجاره cloud server و سرویسهای کلود ویندوزی یا لینوکسی را میبایست آگاه باشید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید

رایانش ابری به عنوان تمرین استفاده از شبکه ای از سرورهای راه دور که به صورت آنلاین میزبانی می شوند برای ذخیره، مدیریت و پردازش داده ها تعریف می شود. رایانش ابری یک اصطلاح گسترده است که خدمات بسیاری را در بر می گیرد که همه آنها تحت سه نوع عمده ارائه دهنده میزبانی ابری قرار می گیرند:

نرم افزار به عنوان سرویس یا SaaS، عمل استفاده از شبکه ای از سرور ابری راه دور میزبانی شده در اینترنت برای ذخیره، مدیریت و پردازش داده ها است. ارائه دهندگان SaaS راه حل های نرم افزاری را از طریق سرورهای خود به مشتریان ارائه می دهند.
پلتفرم به عنوان سرویس یا PaaS یک روش متمایز از رایانش ابری مبتنی بر پلتفرم است که به مشتریان اجازه می‌دهد تا نرم‌افزار و برنامه‌های کاربردی خود را بدون ایجاد و حفظ نوع زیرساخت مورد نیاز برای توسعه و راه‌اندازی نرم‌افزار توسعه و مدیریت کنند.
زیرساخت به عنوان یک سرویس یا IaaS زیرساخت مدیریت داده را به مشتریان ارائه می دهد. کسب‌وکارهایی که از IaaS استفاده می‌کنند، بسیاری از برنامه‌ها، برنامه‌ها و فرآیندهای خود را حفظ می‌کنند، اما آنها را در زیرساخت ارائه‌دهنده پیاده‌سازی می‌کنند که توسط ارائه‌دهنده مدیریت، نگهداری، تعمیر و ارتقاء می‌یابد.
الزامات میزبانی ابری برای کسب و کار شما به نیازهای سازمان و ساختار فعلی شما بستگی دارد. با این حال، صرف نظر از نوع، ارائه‌دهنده محاسبات ابری باید همان امنیت، پشتیبانی، سهولت مدیریت، قابلیت‌های ذخیره‌سازی و قابلیت اطمینان را ارائه دهد. فرآیند انتخاب خدمات ابری خود را با رایگان شروع کنید

امنیت و پشتیبانی مشتری
امنیت بدون شک حیاتی ترین نگرانی کسب و کارها هنگام انتخاب ارائه دهنده هاست ابری است. از آنجایی که احتمالاً ابر حساس ترین و مهم ترین داده های کسب و کار شما را در خود نگه می دارد، ارائه دهنده شما باید امنیت قدرتمندی را ارائه دهد. اطمینان حاصل کنید که ارائه‌دهنده سرور ابری از فایروال‌ها، ذخیره‌سازی پشتیبان، نرم‌افزار آنتی ویروس و رمزگذاری، و همچنین مجوزهای قابل تنظیم و تنظیمات امنیتی استفاده می‌کند. اطمینان حاصل کنید که ارائه‌دهنده شما یک کنترل پنل سرپرست در دسترس ارائه می‌دهد تا ارتباط با پشتیبانی فنی ارائه‌دهنده را آسان‌تر کند.

بسته به صنعت شما، کسب و کار شما نیز ممکن است مشمول قوانین، گواهینامه ها و محدودیت های حفظ حریم خصوصی و امنیتی باشد، بنابراین یک ارائه دهنده سرور ابری را انتخاب کنید که سطح امنیتی مورد نیاز شما را ارائه دهد.

علاوه بر این، از آنجایی که خدمات ابری توسط شخص ثالث مدیریت، مدیریت و نگهداری می‌شوند، مطمئن شوید که ارائه‌دهنده سرور ابری ، پشتیبانی فنی و خدمات مشتری عالی دارد. اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده قابل دسترسی است، سریع و موثر پاسخ می دهد و مشکلات را به موقع حل می کند. این بازتابی از کل سرویس است - اگر آنها به نگرانی ها و مسائل شما پاسخ دهند، نشانگر خوبی است که ارائه دهنده سیستم را به خوبی حفظ می کند.

سهولت اداره
اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده سرور ابری خدمات بصری ارائه می دهد که یادگیری، درک و پیاده سازی آن آسان است. اگر استفاده از یک پلت فرم قدرتمند و ایمن آسان نباشد، هزینه، زمان، هزینه و تلاش کسب و کار شما را به همراه خواهد داشت و بسیاری از مزایای پلتفرم های مبتنی بر ابر را نفی می کند.

پشتیبان گیری، ذخیره سازی و بازیابی
ارائه دهندگان سرور ابری باید در مواقع اضطراری، فساد و سایر اشکال از دست دادن داده ها، پشتیبان گیری مناسبی از داده ها ارائه دهند. یک ارائه دهنده میزبانی ابری با سیستم پشتیبان گیری گسترده انتخاب کنید. ذخیره سازی داده ها و سهولت بازیابی اجزای حیاتی یک سیستم میزبانی ابری هستند. بدون ذخیره سازی، ذخیره سازی، بازیابی و دسترسی موثر داده ها، میزبانی ابری گزینه مناسبی نیست.

مقیاس پذیری
یک پلتفرم میزبانی سرور ابری مقیاس‌پذیر تضمین می‌کند که کسب‌وکار شما قابلیت‌های دقیق سیستم مورد نیاز خود را در همه زمان‌ها دارد. به دنبال ارائه‌دهنده میزبانی ابری باشید که انعطاف‌پذیری را از نظر ذخیره‌سازی، عملکرد، گسترش سیستم، پس‌گیری سیستم و قیمت بر اساس نیاز تجاری ارائه می‌دهد. یک ارائه دهنده میزبانی ابری خوب به مشتریان این امکان را می دهد که خدمات را در صورت نیاز گسترش دهند یا به حداقل برسانند و در نتیجه یک فرآیند مقیاس پذیری کارآمد و راحت را ایجاد کنند.

قابلیت اطمینان
مهم‌ترین نگرانی کسب‌وکارها هنگام انتخاب ارائه‌دهنده میزبانی
سرور ابری ، قابلیت اطمینان است. سیستم باید به طور پیوسته توانمند، کاربردی و عملیاتی باشد. پیشرفته ترین و بصری ترین برنامه میزبانی ابری اگر به طور مداوم قابل استفاده و در دسترس نباشد اساساً بی فایده خواهد بود.

روش‌های مختلفی وجود دارد که کسب‌وکارها می‌توانند از آن برای سنجش قابلیت اطمینان استفاده کنند. بررسی‌های دقیق صنعت بسیار ارزشمند است، و تماس با شبکه شما برای دریافت توصیه‌ها ممکن است بینش ارزشمندی ارائه دهد. البته، یکی از بهترین روش‌ها برای تعیین قابلیت اطمینان، صحبت مستقیم با نماینده ارائه‌دهنده میزبانی ابری است، بنابراین از هر فرصتی برای ملاقات با ارائه‌دهنده استفاده کنید.
نسخه قابل چاپ