social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

دوشنبه1400/8/17

10:23:3

305

دوشنبه 1400/8/17

هنگام خرید لوازم خانگی به برچسب های انرژی توجه کنید

سرپرست اداره کل استاندارد مازندران گفت: مردم در هنگام خرید لوازم خانگی به برچسب های انرژی توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مازندران،سرپرست اداره کل استاندارد مازندران، اظهار داشت: در حال حاضر استانداردهای تعیین معیار مصرف انرژی و دستورالعمل برچسپ انرژی تجهیزات انرژی بر، بویژه لوازم خانگی مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد می باشد.

وی تصریح کرد: برچسپ انرژی مصرف کنندگان را با میزان کارایی مصرف انرژی وسایل انرژی بر آشنا می سازد. بخشی از برچسپ انرژی مقایسه ای حروف لاتین از A تا G و در برخی استانداردها نظیر وسایل برودتی خانگی (یخچال و فریزر) از A+++ تا D و هفت رنگ از سبز تا قرمز مشخص شده که هر حرف و هر رنگ نشان دهنده مرتبه ای از مصرف انرژی وسیله است.

سرپرست اداره کل استاندارد مازندران یادآور شد: حرف A و رنگ سبز پر رنگ نشانگر کمترین مصرف انرژی و بیشترین کارایی وسیله و حرف G و رنگ قرمز نشانگر بیشترین مصرف و کمترین کارایی وسیله می باشد.

سرپرست اداره کل استاندارد مازندران با اشاره به این که مصرف کنندگان با دیدن برچسب رتبه انرژی از میزان مصرف انرژی و کارایی وسیله آگاه میشوند و می توانند وسیله کم مصرف را نسبت به وسایل مشابه تشخیص داد، افزود: استفاده از برچسب انرژی فواید گوناگونی برای مصرف کنندگان این وسایل از جمله انتخاب درست و آگاهانه در هنگام خرید، آگاهی از میزان کارایی و بازدهی ، بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی، کاهش انرژی مصرفی، کاهش بار اقتصادی و کاهش آلودگی محیط زیست دارد.

نسخه قابل چاپ