social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

چهارشنبه1400/9/10

08:28:5

222

خراسان جنوبی؛

108 مورد اظهار نامه صادراتی 

به گزارش روابط عمومی؛ طی سال جاری تعداد 108 مورد اظهارنامه صادراتی در اداره کل استاندارد خراسان جنوبی با هدف نظارت بر کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری، صادر شده است.

مروی مقدم، مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی ضمن اعلام این خبر افزود: برابر بند 15 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب 1396 مجلس شورای اسلامی، کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری به منظور جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب و همچنین فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین‌المللی بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران است.

وی گفت هر کالایی که از مرزهای مشترک استان با دیگر کشورها وارد یا از آن خارج می شود، چنانچه مشمول استاندارد اجباری باشد، جهت ارزیابی انطباق آن کالا با استاندارد مربوط و چنانچه مشمول استاندارد اجباری نباشد، جهت تعیین ماهیت و آنالیز آن، توسط گمرکات استان به اداره کل استاندارد ارجاع داده می شود.

از این رو بررسی کیفیت کالاهای صادراتی در مبادی خروجی و ارسال نمونه از آن  به آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان ملی استاندارد بعهده ادارات کل استانی می باشد.

وی اشاره کرد در خصوص صدور 108  اظهارنامه صادراتی در استان بر اساس برنامه تکلیفی هدف سازمان ملی استاندارد ، تحقق 72 درصدی انجام پذیرفته است که در این خصوص قسمت اعظم کالاهای صادراتی در مرز ماهیرود و گمرک خراسان جنوبی را خرما ، روغن موتور ، کاشی ،سرامیک ، زعفران ، هیدروکربن و سیمان و ..................تشکیل داده است که مقصد آن  کشورهای افغانستان واسترالیا و امارات و ...  بوده است.
نسخه قابل چاپ